Strategie w kryzysie. Be Organic: Stawiamy raczej na plany krótkookresowe, uważnie przyglądając się trendom

Strategie w kryzysie. Be Organic: Stawiamy raczej na plany krótkookresowe, uważnie przyglądając się trendom

Rok 2020 zmusił większość graczy do działania reaktywnego na wydarzenia związane z Covid-19. Rok 2021, mimo światełka w tunelu w postaci szczepień, wciąż naznaczony jest niepewnością... Co to oznacza dla biznesu? Pytamy o to naszych rynkowych praktyków.

Jaką obrać strategię w kryzysie niepewności, by zabezpieczać biznes? Co warto brać pod uwagę, by cieszyć się zaufaniem konsumentek? Jakie porfolio się sprawdza? Które produkty mogą okazać się Państwa zdaniem interesujące dla konsumentów?

Aleksandra Paczkowska-Borkowska, współwłaścicielka marki Be Organic:

Sytuacja pandemiczna wymusiła na nas zmianę podejścia do przyszłości. Nie planujemy naszych działań na czas dłuższy niż dwa kwartały, bo nie wiemy co się zdarzy i jak zmienią się preferencje konsumentów. To trudne i wymaga od nas elastycznego podejścia, ale cóż trzeba zmienić myślenie i drogi, którymi chodziliśmy do tej pory. To nowe wyzwanie ma również swoje pozytywne aspekty - wyzwala w nas kreatywność i otwartość na świat i nowe trendy.

Plany, budżety, które robiliśmy do tej pory na rok, dwa trzeba zastąpić krótkookresowymi planami. Czy w prowadzeniu biznesu jest to trudniejsze? Moim zdaniem tak, szczególnie gdy planuje się inwestycje.

Co się zaś tyczy relacji biznesowych to nasza strategia opierała i opiera się na współpracy.

Uważam, że szczególnie w obecnych czasach trzeba wykazać zrozumienie, empatię i nie tylko pracować, ale przede wszystkim współpracować. Tego będziemy się uczyć w 2021 ponownie, bo przez czas odosobnienia, pracy zdalnej trochę wszyscy pogubiliśmy relacje międzyludzkie.

Ale marka Be Organic robi swoje. Pracujemy nad nowymi produktami. Na pierwszy kwartał 2021 mamy wdrożenie nowości – balsam GLOW,  a na początku II kwartału kolejna nowość - kosmetyk do  pielęgnacji twarzy. Taki must have! Rozwijamy konsekwentnie nasze portfolio produktowe, uwzględniając trendy konsumenckie czyli ekologię i zdrowie. Na to stawiamy, bo jesteśmy przekonani, że w tym jest przyszłość. Proszę pamiętać, że kosmetyki Be Organic oprócz tego, że są naturalne, to dużą uwagę zwracamy również na opakowania: biodegradowalne z rPet i I’m green. Be Organic to także kosmetyki wegańskie. To też się nie zmienia, nawet w obliczu szybko zachodzących zmian.

# Wywiady i opinie
 reklama