Bardzo dobry. Świadomość konsumentów rośnie, poszukiwane są produkty naturalne, bezpieczne, marki, które nie testują na zwierzętach. Trend naturalnych kosmetyków rozwija się niczym kula śnieżna i jest to trend nieodwracalny, co można zauważyć po markach popularnych, drogeryjnych, które do tej pory w tym trendzie nie były. Firmy te zaczynają wypuszczać nowe linie kosmetyków i „podpinać” się pod rozwijający się kierunek.
Nowości, które zostały ciepło przyjęte i przez same klientki, i docenione przez branżę. Nasz krem pod oczy ALGOEYE trzy miesiące od premiery otrzymał nagrodę w jednym z ogólnopolskich konkursów, a tonik, nasza druga nowość sprzedaje nam się szybciej niż jesteśmy w stanie wyprodukować.
Rozwój poprzez poszerzenie portfolio produktów o kolejne nowości oraz poszerzenie dystrybucji. Nauczyliśmy się świetnie słuchać potrzeb klientek, dlatego o nowości jesteśmy spokojni. Na dystrybucję patrzymy również z optymizmem. Ostatnie miesiące 2019 roku uświadomiły nam, że to co robimy, robimy dobrze: marka jest coraz bardziej rozpoznawalna, a produkty poszukiwane. Zaowocowało to rozpoczęciem współpracy z nowymi partnerami handlowymi, z czego się bardzo cieszymy, i wiem, że oni cieszą się równie mocno: -)
Zero waste to na pewno duży temat mijającego roku i perspektywa kolejnych lat. Poszukiwanie ekologicznych rozwiązań w obszarze packaging’u to wyzwanie dla branży.
Większość naszych produktów pakowana jest w szklane opakowania, nowości, które są w przygotowaniu również będą w eko opakowaniach. Temat zero waste jednak nie dotyczy tylko opakowań. To wartości definiujące nasz styl życia, podejście do biznesu i środowiska naturalnego.
Kolejnym trendem, jeśli można to tak w ogóle nazwać, jest wchodzenie znanych osób w świat kosmetyków naturalnych. Dwie nowe marki sygnowane znanymi nazwiskami to dowód na to, że kosmetyki naturalne to biznes, który przyciąga nie tylko pasjonatów naturalnej pielęgnacji, ale również osoby z pierwszych stron gazet. Odbieram to bardzo pozytywnie, ponieważ naturalne kosmetyki przestają być niszą, a stają się mainstreamem i zaczynają rozdawać coraz mocniej karty.
Będzie ich kilka, na pewno zero waste to trend etyczny, który ma wymiar ekonomiczny i z tym właśnie aspektem będą mierzyć się firmy w nowym roku.
Od strony konsumentów widocznym trendem jest i będzie healthy ageing, poszukiwanie produktów przeciwstarzeniowych przez coraz szerszą i młodszą grupę odbiorczą.
Kosmetyków zaawansowanych w składzie, z dużym stężeniem składników aktywnych. Podejście holistyczne do życia obejmujące nutri beauty czyli łączenie diety, pielęgnacji i stylu życia w jedną całość to kolejny trend, który naszym zdaniem będzie się rozwijać.
Zero waste.
Dużo zadowolonych klientów, wspaniałych nowości i rozwoju.