Redken: koloryzacja w domu wyjdzie tak samo dobrze jak w salonie? Niekoniecznie

Redken: koloryzacja w domu wyjdzie tak samo dobrze jak w salonie? Niekoniecznie

"Plotka rośnie, rozchodząc się".
Te słowa przypisuje się Wergiliuszowi. Z nastaniem epoki internetu kłamstwa, półprawdy i nie potwierdzone niczym teorie zyskują gigantyczne zasięgi i to czasem w ekspresowym tempie. Niektóre, nie weryfikowane odpowiednio wcześnie, stają się mitami, które mocno osadzają się w świadomości wielu konsumentów. W naszym cyklu #PogromcyMitów sprawdzamy zatem, z jakimi "rewelacjami" mierzą się obecnie producenci kosmetyków...

Natalia Kacprzak, Brand&Community Engagement Manager, Redken:

Jeden z kosmetycznych mitów, z którym od lat mierzy się nasza branża jest stwierdzenie czy też przekonanie, że konsumentka może dobrze, samodzielnie przeprowadzić koloryzację włosów w domu. Być może nielicznym się to udaje, ale w przypadku koloryzacji lepiej jest skorzystać z usługi w salonie fryzjerskim.

Można powiedzieć, że szczęśliwie dla branży fryzjerskiej, pandemia trochę ten mit prostej, samodzielnej koloryzacji włosów w domu, zweryfikowała. Prawie wszyscy boleśnie odczuliśmy lockdown i to, że salony fryzjerskie zostały czasowo zamknięte. Niektórzy fryzjerzy zdecydowali się wysyłać swoim klientkom do domu specjalnie dla nich przygotowane, gotowe mieszanki farb do samodzielnego użycia. Jednak sporo pań nie chciało ryzykować i czekały na możliwość wykonania profesjonalnej usługi w salonie fryzjerskim przez osobę, której ufają.

Okazało się, że samodzielne farbowanie włosów wcale nie jest takie proste i może nieść za sobą nieprzyjemne konsekwencje takie, jak np. niechciany kolor czy też zniszczone włosy po nieumiejętnie wykonanej koloryzacji.

Możemy więc zaryzykować stwierdzenie, że jeśli chodzi  o branżę związaną z koloryzacją i pielęgnacją włosów, konsumentki teraz jeszcze bardziej zwracają uwagę na to, co mówią profesjonaliści. Chętnie się edukują w temacie „włosingu” – a porad szukają właśnie u ekspertów. Nasi edukatorzy Redken przekazują swoją wiedzę poprzez media i bezpośrednio szkolą fryzjerów. Oni z kolei przekazują tą wiedzę konsumentkom w salonie fryzjerskim. Klientki wolą zaufać profesjonaliście, niż narazić swoje włosy na wpadkę, z której później "wychodzi się" miesiącami.

# Wywiady i opinie
 reklama