Przyszłość jest bliżej niż nam się wydaje - mówi Vladimir Cuturilo, general manager Foreo Polska

Przyszłość jest bliżej niż nam się wydaje - mówi Vladimir Cuturilo, general manager Foreo Polska

Mówi się, że przyszłością branży są nie same coraz bardziej zaawansowane kosmetyki, ale inteligentne urządzenia diagnozujące potrzeby skóry i poprawiające skuteczność stosowanych produktów. Liderem segmentu "smart devices" w branży kosmetycznej jest marka FOREO.

Rozmawiamy zatem z dyrektorem generalnym FOREO Polska o tym, co tu i teraz, i co nas czeka w nieodległej przyszłości.

FOREO. Gdyby miał Pan tylko trzy hasła na opisanie tej marki, to co by ją określało?

Vladimir CuturiloVladimir Cuturilo: FOREO to przede wszystkim Szwecja - kraj, z którego marka pochodzi. To także spersonalizowane innowacje i technologie, z których możemy korzystać codziennie, bez względu na kolor skóry czy miejsce na ziemi. To także otwartość, akceptacja i świadomość. Jesteśmy marką, która nie ocenia i nie buduje barier.

Znajduje Pan dla niej jakiś benchmark?

Często słyszymy, że FOREO stworzyło nową kategorię technologicznych produktów do pielęgnacji twarzy. Ciężko jest więc mówić tu o benchamark’u. Wolimy przyjaźnić się z markami, niż z nimi konkurować.

Czy są rynki, które windują sprzedaż FOREO mocno w górę?

Do takich rynków zaliczamy rynek azjatycki, arabski i europejski. I nie jest to dla nas zaskoczenie, bo FOREO zupełnie jak C-Beauty, zakłada absolutne stawianie technologii na pierwszym miejscu. Dla przykładu, w Dniu Singla, czyli chińskiego odpowiednika Black Friday, sprzedaż bestsellera LUNA mini 2 na chińskiej platformie Tmall pobił jedynie iPhone 8. Tego dnia, w ciągu 24 godzin sprzedaż naszej kultowej szczoteczki do twarzy wyniosła ponad 400 mln RMB (czyli ponad 58 mln dolarów!).

Jak na tym tle wypada Polska? Od kiedy marka jest u nas obecna, w jakich kanałach sprzedaży i jak postrzega Pan możliwości rozwoju FOREO na naszym rynku?

Na polskim rynku jesteśmy dostępni od 4 lat, ale polski oddział marki istnieje niespełna rok. Jesteśmy czwartą, najszybciej się rozwijającą firmą kosmetyczną na świecie, zwłaszcza jeśli chodzi o obszar tech-beauty. Naszym celem rozwoju jest nie tylko pozyskiwanie nowych konsumentów. To również współpraca z innymi markami kosmetycznymi, które coraz częściej komunikują benefity wynikające z łączenia ich produktów ze szczoteczkami i cleanserami do oczyszczania twarzy od FOREO.

Ile osób zatrudniacie w Polsce? Co mógłby powiedzieć Pan o atmosferze w firmie, możliwościach rozwoju, jakie stoją przed pracownikami?

W przeciągu roku, udało mi się zbudować zespół składający się prawie z 20 osób. Dodatkowo w 2020 planujemy otworzyć centrum logistyczne z własnym zapleczem technicznym, które będzie obsługiwać również sąsiednie rynki. To niewątpliwie ogromna ścieżka rozwoju każdego pracownika FOREO Polska - chociaż tu bardziej wolimy określenie FOREO Family.

Dla mnie FOREO to rodzina składająca się z 5 tysięcy osób, 77 krajów na 5 kontynentach.

Praktycznie mamy sprzedaż w każdym kraju na świecie.

Macie pełną gamę produktów - od szczoteczek do twarzy począwszy na urządzeniach do nakładania maseczek skończywszy. Czy planujecie wdrożyć jakieś nowości w najbliższym czasie?

LUNA 33 czerwca miała miejsce globalna premiera urządzenia LUNA 3 - szczoteczki do oczyszczania i masażu twarzy jeszcze bardziej technologicznej niż poprzednie modele. Jej zapowiedź przerosła nasze najśmielsze oczekiwania.

W 48 godzin na zakup w formie pre-order, czyli przed oficjalną premierą, zdecydowało się ok 75 tysięcy osób z całego świata.

Coraz częściej słyszymy, że FOREO to Apple współczesnej pielęgnacji. I tu nie zwalniamy tempa - w tym roku na pewno zaskoczymy rynek kolejnymi nowościami.

Czy jako marka uważacie, że sam kosmetyk to już za mało? Klienci potrzebują dziś nowatorskich urządzeń wspomagających pielęgnację skóry lub higienę?

A co jeśli w prosty i dostępny dla wszystkich sposób możemy poprawić działanie każdego kosmetyku do pielęgnacji? Marki prześcigają się w poszukiwaniu coraz bardziej zaawansowanych formuł i składników aktywnych. FOREO dostarcza urządzenia, które bez obaw możemy łączyć z każdym produktem do oczyszczania skóry czy masażu twarzy.

Konsumenci podążając za trendami, zmieniają swoje produkty nawet co kilka miesięcy. Czy zatem urządzenie, które pasuje do każdego z nich, nie wydaje się być idealnym rozwiązaniem?

Czym według Pana jest prawdziwa innowacja w przemyśle kosmetycznym?

Jeszcze do niedawna uważaliśmy, że innowacja w przemyśle kosmetycznym to wyprzedzanie oczekiwań naszych konsumentów. Dziś idziemy o krok dalej, chcąc kształtować ich zdrowe nawyki, ale w sposób, który ułatwi i skróci codzienne rytuały pielęgnacyjne, jednocześnie zwiększając ich skuteczność. Połączenie tych dwóch, wydawać by się mogło - przeciwległych biegów - to innowacja na miarę XXI wieku.

Kim są konsumentki FOREO? Chociaż chwila – macie też produkty męskie, widziałam na Waszej stronie internetowej. Tworzycie pod millenialsów i jeszcze młodsze pokolenia, czy nie można w ten sposób generalizować?

Nasze klientki to przede wszystkim przedstawicielki pokolenia millenialsów - podążające za trendami i mające dużą wiedzę na temat pielęgnacji. Zanim zdecydują się na zakup danego produktu, sprawdzają czy jego skład i jakość to opłacalna inwestycja. Najczęściej takie osoby prowadzą również bardzo aktywny styl życia i szukają nowych rozwiązań pozwalających zaoszczędzić czas. W dobie trendu na zdrowy styl życia nasze klientki również uprawiają sport - i do takich osób chcemy dotrzeć z naszą nową kampanią Active Beauty. Chcemy pokazać, jak ważna jest pielęgnacja twarzy przed i po treningu. Dużo kobiet coraz częściej zabiera ze sobą produkt do pielęgnacji twarzy na siłownie, wybierając takie, które zapewnią szybką i dobrą pielęgnację. Biorąc to wszystko pod uwagę, staramy się zapewnić, aby portfolio produktów FOREO odpowiadało na wszystkie potrzeby współczesnych kobiet, ale też - jak pani zauważyła - także mężczyzn.

fot. FOREO

Jaki będzie wpływ AI na rozwój sektora kosmetycznego?

Pierwszą technologię opartą o AI zastosowaliśmy w urządzeniu LUNA fofo - szczoteczce, która bada naszą skórę i programuje spersonalizowane oczyszczanie. Dla przykładu raz wybrany kosmetyk, nie zmieni w magiczny sposób swojej formuły czy właściwości, gdy z dnia na dzień zmieni się kondycja naszej skóry.

Sztuczna inteligencja będzie mieć na pewno ogromny wpływ na etap wyboru produktów kosmetycznych, dostosowanych do naszych potrzeb.

Rolą urządzeń do domowej pielęgnacji z technologią AI, będzie natomiast poprawa ich skuteczności - tu i teraz.

Czy przyszłość dzieje się dzisiaj?

Zdecydowanie. A do tego jest ona bliżej niż mogłoby się wydawać. Zwłaszcza w FOREO. Cały czas pracujemy nad tworzeniem innowacji w branży kosmetycznej.

Polecamy również:

Szaleństwo! Wielkie zainteresowanie nową szczoteczką Foreo - Azja nadaje tu ton
Foreo typuje najgorętsze nowości w pielęgnacji urody: C-Beauty is coming
Foreo - ta marka naprawdę dobrze czuje trendy - inteligentne rozwiązania dla potrzeb każdej skóry

# Wywiady i opinie
 reklama