Pollena-Ewa: marki z długą tradycją to kapitał - muszą one jednak być na czasie z rynkowymi trendami i oczekiwaniami konsumentów

Pollena-Ewa: marki z długą tradycją to kapitał - muszą one jednak być na czasie z rynkowymi trendami i oczekiwaniami konsumentów

Cezary Bijak, prezes zarządu Pollena Ewa, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok...

Dynamiczny i przełomowy w myśleniu o przyszłości branży i planety. Ciągły wzrost świadomości konsumentów względem składów kosmetyków i opakowań, motywuje nas do odpowiedzialnego zarządzania procesami opracowania nowych wyrobów i ich produkcji na każdym etapie.

2. Najważniejsze z perspektywy mojej firmy w 2019 było...

Podsumowanie 100. rocznicy istnienia firmy.

Nasze marki są doceniane i darzone zaufaniem od wielu lat przez kolejne pokolenia Polaków - to wielki kapitał, ale i wielka odpowiedzialność. W rzeczywistości ciągłych zmian i przemijających mód, to dla nas ogromna radość posiadać tak lojalnych i przywiązanych do naszych produktów klientów.

Nie chcemy ich zawieść, nieustannie dążymy więc do utrzymania i podnoszenia jakości naszych wyrobów i dostosowywania naszego portfolio do najnowszych standardów. Marki, na których rozbudowie koncentrowaliśmy się, to głównie dermokosmetyki Eva Dermo oraz linia kosmetyków do specjalistycznej pielęgnacji Seni Care. Wzmacnialiśmy naszą pozycję także na rynkach zagranicznych, przede wszystkim rynku rosyjskim, finalizując prace nad dedykowaną linią kosmetyków Eva Herbal Beauty.

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to...

Dalszy dynamiczny rozwój i wsłuchiwanie się w rynek i potrzeby klientów oraz dalsze umacnianie pozycji nowych i dotychczasowych linii na rynku rodzimym oraz rynkach zagranicznych, zwłaszcza z marką Seni Care. W ostatnich latach poszerzyliśmy portfolio o nowe wspomniane wcześniej linie kosmetyczne, z innowacyjnymi recepturami i podaniami.

W tym roku planujemy odświeżenie kolejnych klasycznych linii z naszego asortymentu, takich jak Kanion i Eva Natura, które mają już w świadomości klientów ugruntowaną pozycję, a które chcemy przypomnieć w nowych wydaniach.

Aktualizując ich formuły ściśle podążamy za oczekiwaniami konsumentów, poszukujących receptur o prostym przejrzystym składzie, składników pochodzenia naturalnego i wegańskich. Dalej będziemy też mocno obecni w mediach społecznościowych, gdyż zależy nam na bliskim bezpośrednim kontakcie z naszymi odbiorcami, którzy są dla nas stałym i ważnym źródłem motywacji i inspiracji.

Uruchamiamy także nowo zaprojektowaną linię wyrobów aerozolowych, która posłuży zarówno do produkcji wyrobów pod markami własnymi, jak i w ramach private label.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to...

Przede wszystkim natura i ekologia - zero waste, less waste to hasła, które zdominowały nie tylko naszą branżę. Trendy te zawsze były nam bliskie, w naszych sklepach przyfabrycznych kosmetyki i chemię domową na wagę oferowaliśmy już w latach 90-tych, i ten kierunek utrzymujemy, poszerzając dostępny w takim podaniu asortyment.

5.  Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie...

W dalszym ciągu filozofia bycia eko i w zgodzie z naturą, racjonalne i odpowiedzialne środowiskowo zarządzanie procesami produkcji i dystrybucji wyrobów.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to...

Godzenie czasem rozbieżnych wymagań rynku i oczekiwań konsumentów w zakresie oferowania coraz bardziej naturalnych, ale jednocześnie bezpiecznych i skutecznych receptur oraz opakowań nie obciążających środowiska.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzę...

Sukcesów, poczucia misji i wzajemnej pozytywnej mobilizacji w dążeniu do oferowania klientom coraz lepszych jakościowo produktów, dostosowanych do indywidualnych potrzeb.

# Wywiady i opinie
 reklama