Oceanic: obserwujemy mniejszą impulsowość podczas zakupów, są one bardziej przemyślane

Oceanic: obserwujemy mniejszą impulsowość podczas zakupów, są one bardziej przemyślane

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Leszek Kłosiński, prezes zarządu:

Trzy kluczowe, Pana zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Nieprzewidywalny, antybakteryjny, ecommerce

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Na poziomie całej firmy, zbliżamy się do ich realizacji. Jednakże założenia dotyczące kanałów dystrybucji oraz kategorii produktowych zostały gruntownie zmodyfikowane.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Makijaż, stylizacja włosów, perfumy.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Elastyczność, skrócenie ścieżki decyzyjnej oraz natychmiastowa produkcja środków anytybakteryjnych i wirusobójczych, które na co dzień nie znajdowały się w naszym portfolio produktowym.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Utrzymać płynność finansową i bieżącą operacyjność biznesu, aby zapewnić dostępność naszych produktów na rynku.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Dalsze umacnianie pozycji naszych marek na rynku krajowym oraz ekspansję międzynarodową.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Panu trwałe?

Obserwujemy mniejszą impulsywność podczas zakupów. Są one bardziej przemyślane, a co za tym idzie, zmniejszył się koszyk zakupowy. Konsumenci zaczęli też lepiej planować wyjścia na zakupy tak, aby zmniejszyć liczby wizyt w sklepach i skrócić czas spędzony na zakupach. Klienci chętniej robią zakupy online.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Wciąż naturalne kosmetyki oraz świadoma konsumpcja, a co się z tym wiąże, poszukiwanie produktów wysokiej jakości, ale w niższej cenie. Mniejsze niż dotychczas zainteresowanie i kupowanie nowości (konsument nie będzie jak dotychczas kupować kilku nowości w celu przetestowania).

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Adaptacja do post-covidovej rzeczywistości i jej wpływu na konsumentów.

Sobie i konkurencji życzymy…

Przede wszystkim zdrowia. 

# Wywiady i opinie
 reklama