Oceanic - Było, Jest, Będzie 2021/2022

Oceanic - Było, Jest, Będzie 2021/2022

Dorota Soszyńska, współwłaścicielka firmy:

To był rok…

Bardzo dynamiczny! W naszej firmie zaszło wiele pozytywnych zmian, które wyzwoliły w ludziach nową energię.

W tym roku podjęliśmy decyzję o zmianach na kluczowych stanowiskach menadżerskich. Postawiliśmy na kompetencje i doświadczenie. Od września stanowisko prezesa spółki objął pan Dariusz Wardencki, osoba o wieloletnim doświadczeniu w zarządzaniu firmami branży kosmetycznej i farmaceutycznej, który pracował dla liderów rynkowych zarówno w międzynarodowych koncernach jak i w firmach rodzinnych.

To był rok dobrej energii! Z nową ekipą jesteśmy gotowi na kolejny etapy rozwoju w czasach cyfrowej ewolucji. To przyjemność obserwować jak się zmieniamy, poszerzamy swoje horyzonty i weryfikujemy swoje wieloletnie doświadczenie z wiedzą nowego i dynamicznego zespołu. W tym roku wprowadziliśmy bardzo wiele nowych produktów, które odniosły sukces na rynku, ale także zostały docenione przez ekspertów i otrzymały najbardziej prestiżowe nagrody w branży, takie jak Vogue Beauty Awards, ELLE International Beauty Awards i Doskonałość Roku Twojego STYLU.

Zrealizowaliśmy także kilka nowych inwestycji i zmodernizowaliśmy nasze biura.  Zakupiliśmy nowe maszyny do fabryki w Trąbkach Małych, które wpłyną na jeszcze lepszą jakość produktów i pozwolą nam zwiększyć wydajność.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2021 roku to…

Nie był to łatwy rok dla biznesu ze względu na pandemię i rosnące ceny. Nastąpiły przerwy w łańcuchu dostaw. O sukcesie na rynku decydowała umiejętność dostosowania się do zmieniającej się rzeczywistości. Nauczyliśmy się również pracować zdalnie - na początku podchodziłam do tych zmian sceptycznie. Dzisiaj to u nas bardzo dobrze funkcjonuje, a teamsy stały się naszą codziennością. Duży nacisk położyliśmy na komunikację z klientami w social mediach.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Jest ich co najmniej kilka...

  • Clean beauty, czyli minimalistyczne formuły bez zbędnych składników
  • Kosmetyki bio (składniki pochodzenia naturalnego)
  • Produkty multifunkcyjne, dostosowane do potrzeb współczesnych konsumentów
  • Wciąż Home SPA
  • Nacisk na estetykę opakowań
  • Rosnąca sprzedaż w sklepach internetowych

Wyzwaniem na rok 2022 będzie…

  • Przebudowanie i uporządkowanie portfolio na rynku polskim i eksportowym
  • Wzmocnienie pozycji w pielęgnacji twarzy, w kategorii makijaż i pielęgnacja włosów w kanale masowym i aptecznym
  • Ugruntowanie pozycji eksportowej na 49 rynkach światowych i systematyczny rozwój kolejnych rynków
  • Dostosowanie firmy do funkcjonowania w ramach przepisów Nowego Ładu.

W 2022 roku będziemy musieli zmierzyć się z inflacją, z rosnącymi cenami na surowce i opakowania, energii i płac. Mam nadzieję, że uda się wrócić do płynnego łańcucha dostaw, który w tym roku został mocno zaburzony.

Sobie i konkurencji życzymy…

Dużo siły i konsekwencji w działaniu! I oby Polki oraz kobiety na całym świecie nie zmieniły swoich upodobań - nadal kochały dbać o siebie tak, jak do tej pory. Dzięki temu nasza branża będzie się dynamicznie rozwijała.

# Wywiady i opinie
 reklama