Miraculum: pandemia uderzyła w cały rynek, bez wyjątku

Miraculum: pandemia uderzyła w cały rynek, bez wyjątku

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Katarzyna Miodyńska, marketing manager:

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Lockdown, bezpieczeństwo, e-commerce.

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Miraculum od zawsze cechowały szybka i elastyczna reakcja na zmiany rynkowe oraz potrzeby klientów. Rok 2020 był rokiem trudnym i pełnym wyzwań, jesteśmy spółką o bogatej, a jednocześnie skomplikowanej historii, która wciąż boryka się z wieloma problemami z przeszłości. Mamy jednak świadomość, że potencjał biznesowy Miraculum jest bardzo duży. Krok po kroku, dzięki konsekwencji, wytrwałości i wytężonej pracy całego zespołu Miraculum, nasza spółka dość szybko zaadaptowała się do nowej sytuacji rynkowej, co zagwarantowało nam zrealizowanie w 80% zaplanowanych na 2020 celów.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

W mojej ocenie pandemia oraz z związane z nią ograniczenia uderzyły w cały rynek, bez wyjątku.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Miraculum od prawie 100 lat wprowadza coraz bardziej innowacyjne, skuteczne oraz, co równie ważne przyjemne w użyciu produkty zgodne z najnowszymi trendami. Nieustannie doskonalimy receptury, bazując na nowoczesnych składnikach aktywnych pochodzenia naturalnego o udowodnionym, dobroczynnym działaniu na skórę. Dbamy o to, aby nasze produkty były przyjazne środowisku, rezygnujemy z celofanu, wybieramy opakowania, które podlegają recyklingowi, stawiamy na szkło. W 2020 roku Maja Hyży – piosenkarka, artystka,  influencerka, laureatka programu X-Factor została ambasadorką całej marki MIRACULUM. Nasze wspólne działania komunikacyjne spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów. Sprzedaż przeniosła się do online'u, który urósł w tym okresie, jednak nie na tyle, aby wyrównać brak przychodów po zamknięciu sklepów stacjonarnych. Staramy się rekompensować straty eksportem, przestawiliśmy także część produkcji na inne kategorie, np. kosmetyki antybakteryjne.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Zdolność analizy, mocne marki, konkurencyjność i umiejętność szybkiego reagowania na zmiany – to najważniejsza część strategii.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Jakość produktów i ich skuteczność, przy uwzględnieniu potrzeb kolejnego pokolenia naszych klientów. Pragniemy również wspierać Polki i Polaków w ich zawodowych dążeniach, aspiracjach i wyborach.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

Przedłużająca się atmosfera kryzysu wymusiła konkretne zachowania po stronie zarówno przedsiębiorców jak i konsumentów.  Polacy stosują różne strategie oszczędzania na zakupach – zaczęli tłumić swój popyt, stali się smart konsumentami, starają się wydawać pieniądze rozważnie, kupują w tańszych sklepach, poszukują promocji, korzystają z programów lojalnościowych. Konsumenci szukają produktów tańszych, ale cechujących się wysoką jakością. Portfolio Miraculum obfituje w marki kultowe, które posiadają bogatą historię i mimo upływu lat cieszą się niesłabnącą popularnością i zaufaniem. A konsumenci cenią efektywne i ekonomiczne kupowanie, czyli takie, gdzie wysoka jakość łączy się z korzystną ceną. Trend ten w mej ocenie pozostanie z nami, bo jeżeli można taniej i równie dobrze, to dlaczego nie?

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Intensywny wzrost kategorii makijaż, dalszy wzrost zainteresowania produktami ekologicznymi i naturalnymi, postęp technologiczny. Dla konsumentów nową wartością stało się bezpieczeństwo, co przyczyniło się do rozwoju sektora e-commerce.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Ograniczenie do minimum negatywnego wpływu pandemii na branżę, a także wypracowanie modelu biznesowego zapewniającego rynkowe powodzenie w czasach kryzysu.

Sobie i konkurencji życzymy…

Spokojnych i stabilnych warunków do rozwoju biznesu. Pandemia COVID-19 zachwiała całym porządkiem świata, do którego byliśmy wszyscy przyzwyczajeni, mam nadzieję, że polska branża kosmetyczna szybko wróci do normy.
 

# Wywiady i opinie
 reklama