Masayuki Ueda, AVON JAPAN: konsumenci coraz częściej wybierają kosmetyki zorientowane przede wszystkim na rezultaty

Masayuki Ueda, AVON JAPAN: konsumenci coraz częściej wybierają kosmetyki zorientowane przede wszystkim na rezultaty

Niedawno garwolińską fabrykę Avon Polska odwiedził Masayuki Ueda, dyrektor produkcji Avon Japan. Udało nam się zadać mu kilka pytań na temat J-Beauty i współpracy między dwiema fabrykami światowego koncernu.

Od kilku lat Azja wyznacza trendy innowacji na globalnym rynku beauty. Jakie są pana zdaniem kluczowe przyczyny tego zjawiska?

Masayuki Ueda: Główną przyczyną tego zjawiska jest fakt, że rynek azjatyckich kosmetyków opiera się na wysokiej jakości produktach wzbogacanych o nowe składniki. Produkty mają charakterystyczną konsystencję oraz wyjątkowe formuły. Ponadto japońskie kosmetyki są tworzone przede wszystkim z myślą o funkcjonalności i rozwiązaniach nastawionych na długotrwałe działanie.

Jakie są najgorętsze trendy japońskiej pielęgnacji?

Mówiąc o trendach należy wyróżnić przede wszystkim kosmetyki wybielające skórę oraz te, które chronią przed promieniami UV. Dążenie do posiadania białej czy transparentnej cery wśród Japonek można zaobserwować już od dawna. Innowacyjne produkty, jak kwas Kojic, wraz z postępem technologii umożliwiły wytwarzanie skutecznych produktów wybielających. Istotnym trendem jest również pielęgnacja z kategorii time-saving oraz all-in-one, która nawilża, ujędrnia, dodaje blasku, a przy tym działa na skórę przeciwzmarszczkowo. Jednymi z najlepiej sprzedających się produktów w Japonii są też kosmetyki przeciwzmarszczkowe bazujące na nowych składnikach quasi-lekowych.

Mówiąc o przyszłości branży kosmetycznej w świecie – jak będzie ona wyglądała z Pana perspektywy?

Do tej pory branża kosmetyczna rozwijała się głównie poprzez łączenie nauki ze sztuką, jednak rynek beauty staje się coraz bardziej wymagający. Japońska pielęgnacja wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy coraz częściej wybierają kosmetyki zorientowane przede wszystkim na rezultaty. Popularność japońskiej pielęgnacji wynika z połączenia ekspertyzy z zakresu dermatologii oraz orientacji na długotrwałe efekty.

Jaki jest cel Pana wizyty w Polsce?

Chcę szerzyć wiedzę o zasadach japońskiej pielęgnacji. „Made in Japan” to nie tylko metka widniejąca na produkcie. Zależy nam, aby dostosowywać nasze produkty do lokalnych potrzeb konsumentów. Jest to kluczowy krok na drodze do przyszłego rozszerzenia linii produktów Mission.

Jak ważna dla całej Grupy Avon jest polska fabryka w Garwolinie?

Z perspektywy Avon Japan, polska fabryka w Garwolinie jest niezwykle istotna. Kosmetyki importowane bezpośrednio z Europy cieszą się dobrą opinią u Japończyków. Z tej przyczyny importowane w tym roku perfumy oraz akcesoria zostały pozytywnie ocenione przez naszych konsumentów.

Czy z perspektywy globalnego gracza, jakim jest Avon, polscy klienci bardzo różnią się w porównaniu do ich japońskich odpowiedników?

Różnice między potrzebami polskiego a japońskiego konsumenta wynikają przede wszystkim z innego klimatu, w którym żyją. Polscy klienci chętniej sięgają po tłuste konsystencje, te stworzone na bazie oleju, jak na przykład kremy, podczas gdy Japończycy preferują kosmetyki oparte na wodzie – płynne toniki czy mleczka.

———————————————————

Japoński rynek kosmetyczny

Według danych Fuji Keizai co. Ltd z 2018 r. całkowita wielkość rynku kosmetyków w Japonii wyniosła 25,3 mld dol., z czego segment kosmetyków do pielęgnacji skóry stanowi aż 45,3%; 21,6% to produkty do makijażu; 19,8% - kosmetyki do włosów; 7,1% - produkty dedykowane pielęgnacji ciała, 4.2% - kosmetyki męskie a 1,5% - zapachy.

Avon aktywnie działa w Japonii od 1968 r. W 2018 firma obchodziła 50. rocznicę istnienia. Na początku w Avon Japan rozwijana była wyłącznie sprzedaż bezpośrednia. Rozwiązania e-commerce pojawiły się w 1998 roku. Na rynku japońskim marka ma również sklepy stacjonarne - Avon Beauty Centers, które są zlokalizowane w Tokio i Osace.

# Wywiady i opinie
 reklama