Magdalena Kaczanowicz, technolog kosmetyczny firmy Natural Element, właściciela marki PHENOMÉ: Innowacyjność to stworzenie ciekawego produktu

Magdalena Kaczanowicz, technolog kosmetyczny firmy Natural Element, właściciela marki PHENOMÉ: Innowacyjność to stworzenie ciekawego produktu

W innowacyjności nie chodzi o wyścig na tempo wprowadzania zmian. I dla nas, i dla naszej grupy klientów bardziej liczy się stopień przebadania i skuteczność danego produktu oraz zasady ekologii przestrzegane przy jego produkcji i dystrybucji.

Im ciekawszy jest produkt, tym bardziej wydaje się klientom wart zakupu. W ten oczywisty sposób innowacyjność łączy się z lepszą sprzedażą, co jest działaniem niewątpliwie potrzebnym dla rozwoju firmy.

W PHENOME wiemy więc, że wybory konsumencie idą zarówno w stronę poszukiwania innowacyjnych składników, zapewniających określone i zauważalne skutki stosowania, jak i innowacyjnych form ich podania i tekstur oferowanych kosmetyków.

Według nas w innowacyjności nie chodzi jednak o wyścig na szybkość wprowadzania zmian, a o stopień przebadania i udowodnioną badaniami skuteczność produktu. Oczywiście hasło „innnowacyjny” przyciąga uwagę konsumenta, jednak przy wyborze kosmetyków naturalnych znaczenie mają także inne aspekty – naturalność, ekologiczność, zasady fair trade. Dlatego zanim wprowadzimy nowy produkt na rynek musimy być pewni, że wykazuje się on skutecznością działania i spełnia nasze wewnętrzne standardy. Nawet jeśli odbywa się to kosztem czasu i świadomości, że nowego rozwiązania nie wprowadzamy jako pierwsi.

Innowacyjność to jednak ważny aspekt działania naszej firmy.

Wiemy, że w dzisiejszych czasach proces starzenia niebezpiecznie przyspiesza: konsumenci coraz częściej szukają rozwiązań anti-aging dodatkowo odpowiadających na potrzeby związane ze stanem środowiska, w którym przebywają, i które bardzo niekorzystnie wpływa na skórę (zanieczyszczenie środowiska, dym papierosowy, promieniowanie UV, smog). Biorąc pod uwagę te czynniki znaczna część budżetu naszej firm musi być przeznaczana na rozwój nowych produktów oraz badania nad ich efektywnością.

Nasz dział R&D z jednej strony poszerza wiedzę naukową oraz poszukuje nowych składników aktywnych pochodzenia naturalnego o działaniu naśladującym lub nawet przewyższającym działanie składników syntetycznych, z drugiej – pracuje nad innowacyjnością produktów pod kątem tekstur, działania składników aktywnych.

Chcemy nieustannie rozszerzać portfolio marki Phenomé o produkty, które będą odpowiadały zarówno na potrzeby klientów, jak i wpiszą się w światowe trendy. Już teraz w naszych kosmetykach znajdują się innowacyjne składniki aktywne, np. stosowany przez nas ferment z bambusa, który jest odpowiednikiem syntetycznych silikonów (dzięki niemu formuły naszych produktów tak dobrze rozprowadzają się na skórze). Ponadto w naszym flagowym produkcie – kremie przeciwzmarszczkowym Rejuvenating line minimizer – znajduje się ekstrakt ze śnieżycy letniej, który stanowi alternatywę dla toksyny botulinowej.

Innowacje wprowadzamy nie tylko w produktach – w 2018 roku w naszym sklepie on-line wprowadziliśmy zasadę „zero plastikowych wypełniaczy”.

Chroniące zawartość przesyłki przed uszkodzeniami wypełniacze – zwane „skropakami” – zrobione są z biodegradowalnego naturalnego materiału na bazie skrobi, tego samego co popularne wśród dzieci chrupki. Ulegają one całkowitej biodegradacji, rozpuszczają się też w wodzie. To też innowacja.

opr. Inga Kazana, Wirtualne Kosmetyki

Jak do kwestii innowacji podchodzą te firmy kosmetyczne? Kliknij i przeczytaj!

Oceanic, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Ziaja, Bielenda, Eveline Cosmetics, Janda, Naturativ, Chic Chiq, Annabelle Minerals

# Wywiady i opinie
 reklama