Luba: nasz asortyment był kompatybilny ze zwiększoną potrzebą higieny w tym pandemicznym roku

Luba: nasz asortyment był kompatybilny ze zwiększoną potrzebą higieny w tym pandemicznym roku

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Natalia Tymińska, Brand Marketing Manager LUBA:

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Elastyczność, dopasowanie, innowacyjność.

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Rok 2020 był dla nas łaskawy w tym sensie, że nasz asortyment odpowiedział na zwiększoną ze względów pandemicznych potrzebę częstszej higieny zarówno rąk, jak i pomieszczeń w domu czy w biurze.

Największym powodzeniem cieszyły się i wciąż cieszą chusteczki antybakteryjne do rąk
i ściereczki czyszczące, przeznaczone do gospodarstwa domowego. Znaleźliśmy się w tej grupie producentów, która miała produkt w 100% dopasowany do potrzeb rynku i mogliśmy szybko na to zapotrzebowanie odpowiedzieć.

Dodatkowo, wprowadziliśmy kilka innowacji antybakteryjnych – wiedzieliśmy, że konsumenci teraz potrzebują konkretnych rozwiązań na konkretne problemy. Wprowadziliśmy je kilka miesięcy po rozpoczęciu pandemii. I wciąż pracujemy nad kolejnymi nowościami.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Na pewno bardzo pomogło nam to, że mamy własny, lokalny zakład produkcyjny
w siedzibie naszej firmy, czyli w Mińsku Mazowieckim. Umożliwiło nam to maksymalnie szybkie reagowanie na dynamicznie zmieniające się potrzeby. Drugim czynnikiem, o którym już wcześniej wspominałam było to, że dotychczasowy asortyment, szczególnie ten antybakteryjny, zaczął nam „pracować mocniej”, ponieważ zapotrzebowanie na tego typu produkty znacznie wzrosło. Wcześniej lekko niedoceniana kategoria produktów chusteczek antybakteryjnych do rąk teraz zaczęła być produktem, który mamy przy sobie - w kieszeni czy torebce (podobnie jak inne antybakteryjne produkty – żele czy płyny do dezynfekcji).

Znaczące wzrosty zaobserwowaliśmy również w kategorii kosmetyków do pielęgnacji domu. Linię Luba Comfort, z wariantami antybakteryjnymi wprowadziliśmy na rynek równo rok temu. Wiosną 2020 r. warianty antybakteryjne Luba Naturals znalazły się również w sieci Rossmann. W sierpniu br. wprowadziliśmy Luba Comfort do Szyb i Płyt Kuchennych. Od kilku tygodni na rynku dostępne są również innowacyjne naturalne warianty Comfort Soda i Comfort Ocet – produkty o naturalnym składzie, w opakowaniu nadającym się do recyklingu i z biodegradowalną ściereczką. Produkty te również posiadają działanie antybakteryjne.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Szybkie reagowanie sytuację zewnętrzną, zmieniające się potrzeby konsumentów oraz zmiany legislacyjne. Innowacje - które jesteśmy w stanie wprowadzać właściwie od zaraz. Elastyczność oferty i dostosowanie jej do różnych grup odbiorców.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Innowacje. Ekologię. Jakość i bezpieczeństwo naszych produktów, dzięki którym budujemy markę Luba. Stawiamy również na bliskość i dialog z naszymi użytkownikami.

Luba to polska firma wyspecjalizowana w produkcji chusteczek i ściereczek nawilżanych. Mamy nadzieję, że dzięki naszym produktom nieprzyjemne obowiązki domowe zmieniają się w przyjemne nawyki, rytuały dla całej rodziny. W Luba chcemy tworzyć produkty, które są zawsze pod ręką, będą towarzyszyć Konsumentom na co dzień, rozwiązując szybko i wygodnie codzienne problemy związane z utrzymaniem higieny i czystości w domu czy poza domem.

Dbamy o środowisko naturalne, dlatego wykorzystujemy również naturalne włókniny nowej generacji takie, jak biodegradowalna wiskoza czy rozpuszczalną w wodzie włókninę celulozową. Nasze receptury zawierają naturalne składniki bezpieczne dla skóry. Nasza linia Luba Naturals to w 100% biodegradowalne chusteczki  i receptury płynów składające się w 97% ze składników pochodzenia naturalnego. Są przebadane dermatologicznie, pozostają przyjazne dla skóry dłoni. Opakowania nadają się do recyklingu.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

W kategorii, którą reprezentujemy, czyli w kategorii gospodarstwa domowego zmieniło się przede wszystkim to, że w 2020 roku zaczęliśmy częściej sprzątać w domu. Jest to oczywiście bezpośrednio związane z pandemią, ale jesteśmy przekonani, że to codzienne, szybkie ogarnianie domu zostanie z nami na dłużej.  I to jest akurat dobry nawyk. Podobnie jak częste mycie czy odkażanie rąk.

W tej kategorii ważna jest wygoda użytkowania tych produktów i bycie „pod ręką”. Chusteczki antybakteryjne rąk mają małe opakowania, które są bardzo wygodne – zmieszczą się do torebki, można zabrać je ze sobą na spacer, włożyć dziecku do szkoły do kieszeni. Z kolei produkty do pielęgnacji domu, które mają większe opakowania, odpowiadają na potrzebę konsumenta, jaką jest szybkie sprzątnięcie przestrzeni wokół nas. Idealnie usuwają niewielkie zabrudzenia. Szybko likwidują problem. Zależy nam, żeby nasze produkty stały się takim ulubionym, codziennym „must have”.  Cały czas nad tym pracujemy.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

W kategorii kosmetyków do pielęgnacji domu – prosty i naturalny skład oraz nadal produkty antybakteryjne. Polacy szukają składów prostych i dobrze sobie znanych. Takich, które od zawsze sprawdzały się w ich rodzinnym domu, a używały ich jeszcze ich mamy i babcie. Właśnie w oparciu o tą potrzebę stworzenia produktów, które spełniają te wymogi,  w listopadzie 2020 wprowadziliśmy do naszej linii Luba Comfort kolejne dwa warianty ściereczek czyszczących, antybakteryjnych: Soda i Ocet.

Sobie i konkurencji życzymy…

Przede wszystkim zdrowia. Spokoju. Wspierajmy się nawzajem. Wspierajmy małe, lokalne firmy, polskich producentów. Przejdziemy przez ten trudny czas razem.

# Wywiady i opinie
 reklama