Laboratorium Kosmetyczne Ava: zwykle odpowiadamy na krytykę - rzeczowo i bez nerwów

Laboratorium Kosmetyczne Ava: zwykle odpowiadamy na krytykę - rzeczowo i bez nerwów

Świat social mediów zbliża marki z konsumentami. W sieci można znaleźć mnóstwo opinii na temat każdego brandu. Pozytywnych i negatywnych. Czasem przedstawianych w formie neutralnej, subiektywnej opinii, czasem jednak ostrej i mało konstruktywnej krytyki. Jakie standardy wypracowują firmy kosmetyczne, by radzić sobie z tym zjawiskiem?

Sprawdzamy!

Judyta Jakowlew, Laboratorium Kosmetyczne AVA:

Laboratorium Kosmetyczne AVA zwykle reaguje na krytykę. Staramy się zajmować stanowisko, przedstawiając nasze zdanie w danym temacie dotyczącym naszej firmy/marki lub też ogólnie rynku beauty.

Nie reagujemy agresją, nie usprawiedliwiamy się, ale też nie chowamy głowy w piasek. Stanowczo i jednoznacznie zajmujemy stanowisko, udzielając odpowiedzi osobie, która krytykuje.

Zawsze uważamy, że to, co usłyszymy czy przeczytamy, nie jest jedyną, niepodważalną prawdą. To jedynie subiektywna opinia, jedna z wielu… Ludzie także mają prawo do własnych poglądów i mówienia tego, co uważają za słuszne, nawet jeśli nie jest to zgodne z tym, co my sądzimy.

Odnosząc się do krytyki, mówimy tylko o faktach: o tym, jak w naszej ocenie dana sprawa wygląda.

Uważamy, że najczęściej krytyka pochodzi od osób, które nie do końca znają firmę/markę lub też temat, o którym mówią. Jeżeli to nie przynosi skutku, odcinamy się, pozostawiając naszą wcześniejszą reakcję na krytykę, czyli de facto nasze stanowisko w tej sprawie.

# Wywiady i opinie
 reklama