Katarzyna Butrymowicz-Knap: kobiety potrafią świetnie łączyć twarde umiejętności z miękkimi kompetencjami

Katarzyna Butrymowicz-Knap: kobiety potrafią świetnie łączyć twarde umiejętności z miękkimi kompetencjami

Branża kosmetyczna jest wyjątkowo bliska kobietom, dla których tworzy gros produktów, a kobiety właśnie piastują często najwyższe stanowiska w wielu firmach kosmetcznych. Poznajmy więc kobiece twarze tego biznesu.

Dlaczego w biznesie kosmetycznym sprawdza się kobiecy punkt widzenia?

Katarzyna Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne: Uważam, że w każdym biznesie - nie tylko kosmetycznym - kobiecy punkt widzenia jest wartościowy. Kobiety potrafią świetnie łączyć twarde umiejętności z miękkimi kompetencjami, co jest podstawą prorozwojowego zarządzania firmą. Kwestią, która zdecydowanie wpływa na sukces w biznesie kosmetycznym, jest doskonałe wyczucie potrzeb kobiet - konsumentek oraz orientowanie się w trendach.

Z tego powodu kobiecy punkt widzenia może być elementem przewagi - każda kobieta na stanowisku menedżerskim i decydującym o rozwoju firmy jest również konsumentką, która swoje doświadczenia oraz opinie może wykorzystać w realizacji celów biznesowych.

W jakich działach w Państwa firmie najczęściej pracują kobiety?

Bielenda jest marką dla kobiet, stworzoną przez kobietę oraz rozwijaną i zarządzaną w znaczącej mierze przez kobiety. To kobiety są odpowiedzialne za kluczowe działy w firmie - m.in. za badania, sprzedaż czy marketing.

Co najbardziej lubi Pani w swojej pracy?

Brak nudy i stagnacji - to w pierwszej kolejności.

W tej branży trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie - śledzić trendy, analizować zmiany na rynku i obserwować pomysły konkurencji.

Samo tworzenie kosmetyków może być fascynującym zajęciem - to na pewno. Jednocześnie warto też podkreślić, że nie każdy dzień w laboratorium i nie każde wdrożenie jest zawsze źródłem satysfakcji. Należy pamiętać, że nasza praca i realizacja każdego pomysłu ma swój konkretny, biznesowy cel.

Czy Państwa firma angażuje się w inne działania wspierające kobiety?

Oczywiście. Angażujemy się w szereg projektów i aktywności, które wspierają kobiety w ich rozwoju oraz realizacji życiowych planów i zawodowych celów.

Przykładowo, w ostatnim czasie byliśmy partnerem akcji „Kobiety wiedzą, co robią”, organizowanej przez magazyn Wysokie Obcasy.

W jej ramach, w całej Polsce odbyły się spotkania i warsztaty służące wymianie doświadczeń związanych z tym jak dobrze żyć, dbać o siebie i otoczenie. Wspieramy jeden z krakowskich szpitali, który opiekuje się kobietami w ciąży oraz młodymi mamami. Jesteśmy również partnerem pielęgnacyjnym Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie i dbamy o kondycję skóry zespołu aktorskiego.

Jak postrzega Pani współczesne konsumentki – kobiety, dla których tworzą Państwo swoje kosmetyki?

Odważne, kreatywne, znające trendy i lubiące sprawdzać nowości. Cenią przede wszystkim naturalność i składniki roślinne w kosmetykach. Są też świadome problemów związanych z ochroną środowiska, dlatego coraz częściej zwracają uwagę na aktywności proekologiczne podejmowane przez marki kosmetyczne.

Jak godzi Pani pracę z życiem osobistym? Jaki jest Pani własny patent na odstresowanie?

Stawiam na work-life balance i oddzielanie pracy od życia prywatnego. Odstresowuje mnie czas czas z rodziną, lubię wypoczywać nad polskim morzem - tutaj zawsze nabieram energii do realizacji zawodowych wyzwań.

# Wywiady i opinie
 reklama