Karolina Przybylska, Semilac: w relacjach w influencerami stawiamy na długoterminowe relacje

Karolina Przybylska, Semilac: w relacjach w influencerami stawiamy na długoterminowe relacje

Karolina Przybylska, Nesperta, Influencer Manager marki Semilac:

Nie od dziś wiemy, że świat nowych technologii i social mediów ma ogromny wpływ na funkcjonowanie wielu marek, szczególnie z branży beauty. Umiejętne posługiwanie się nimi może przynieść wymierne korzyści - zarówno finansowe, jak i wizerunkowe danemu brandowi.

Najlepszym na to dowodem są influencerzy, którzy skutecznie kreują wizerunek marki, a z których to usług coraz chętniej korzystają firmy. Twórcy internetowi doskonale znają swoich obserwatorów, śledzą trendy i są na czasie z nowościami. Nierzadko dostarczają markom ciekawych insightów. Dlatego też, chętnie angażowani są w różne projekty.

Karolina PrzybylskaKomunikacja marki Semilac od początku oparta jest w dużym stopniu o współpracę z influencerami, szczególnie tymi związanymi z kategorią beauty.

Przykładem takiej współpracy było stworzenie przez brand dedykowanych zestawów lakierów hybrydowych wraz z 3 influencerkami. Uczestniczyły one w projekcie od samego początku: począwszy od wyboru kolorów, przez nadanie nazw, po wybór opakowania.

O sukcesie danej kampanii z udziałem influencera decyduje wiele czynników. Przede wszystkim, należy wybrać odpowiednią osobę. Taką, która będzie wpisywała się osobowością, stylem i specjalizacją w wizerunek marki. W podejmowanych działaniach warto postawić na długofalowe relacje z twórcami. Dzięki temu budujemy wiarygodność i autentyczność. Bardzo ważne jest, aby współpracujący z nami influencerzy czuli z naszej strony autentyczne zaangażowanie. Wtedy obie strony czują dodatkową motywację do realizacji wspólnego projektu. Należy jednak pamiętać, gdzie się zaczynają, a gdzie kończą nasze kompetencje.

Nigdy nie powinniśmy narzucać twórcom sposobu prezentacji naszych produktów - to od nich zależy, jak je zaprezentują, ponieważ najlepiej znają swoich odbiorców i swój styl, który świadczy o ich autentyczności.

Zdarza się również, że influencerzy spoglądają na produkty z innej perspektywy, co skutkuje nowym zastosowaniem produktu.

Oprócz stosowania tych najważniejszych zasad, marka Semilac mocno stawia również na edukację influencerów.

Zapraszamy współpracujących z nami twórców na szkolenia do naszych Akademii Semilac, dzięki czemu mogą poznać naszych ekspertów i proponowane przez nas usługi. Co więcej prezentujemy im naszą filozofię marki, włączamy ich w największe wydarzenia np. targi i pokazy, na których mogą zobaczyć prawdziwy klimat Semilac i emocje klientek.

Dzięki posiadanej wiedzy, influencerzy tworzą coraz ciekawsze i merytorycznie zgodne materiały, są w stanie autentycznie doradzać swoim odbiorcom.

Dodatkowo, blogerki goszczą również w naszej internetowej telewizji Semilac TV i nagrywają odcinki, których tematy za każdym razem wybierają nasze klientki w ankietach prowadzonych na social media.

Każdy, kto odpowiada za wizerunek marki powinien pamiętać, że obecnie brand, influencerzy oraz klientki tworzą jeden wspólny świat i kreują go wzajemnie w czasie rzeczywistym.

Social media są potężnym narzędziem dla klientów, dzięki któremu mogą realnie wpływać na działania marek. Te marki, które będą aktywnie słuchać, ale i też włączać się w dyskusje z klientami, będą zyskiwały uznanie w oczach zaangażowanej grupy odbiorców.

# Wywiady i opinie
 reklama