Iwona Czopek, BodyBoom, FaceBoom: ciałopozytywność to wolność wyboru

Iwona Czopek, BodyBoom, FaceBoom: ciałopozytywność to wolność wyboru

Iwona Czopek, Head of Marketing & Communication marek BodyBoom, FaceBoom:

Idea ciałopozytywności nie jest nowa, chociaż na pewno w ostatnim czasie zyskała na znaczeniu.

Mówiąc o body positive bardzo często ograniczamy to pojęcie do aspektu puszystej figury, czy zmian skóry typu cellulit lub rozstępy, a przecież osoby bardzo szczupłe, które mogą być postrzegane przez otoczenie jako atrakcyjne, również mogą nie akceptować swojego ciała.

Zbyt szybko oceniamy, bazując jedynie na tym co widzimy. Dla nas jako marki BodyBoom i FaceBoom ciałopozytywność oznacza wolność wyboru, akceptację różnorodności. W komunikacji  podkreślamy, że to kosmetyki dla każdej dziewczyny, zarówno dla tej, która uwielbia mocny makijaż i dla tej, która ceni jedynie naturalność. Pokazujemy również rożne typu urody czy sylwetki, bo piękno tkwi w unikatowości każdej kobiety.

Oczywiście można dość sceptycznie odnosić się do kampanii promocyjnych w duchu body positive. Kilka marek kosmetycznych próbowało już budować swój wizerunek na ciałopozytywności, jednak bez pozytywnego efektu.

Mówiąc z jednej strony o body positive, z drugiej prezentowały idealne ciała, w wyretuszowanych ujęciach. Są jednak i pozytywne przykłady działań, które pomagają poszerzyć kanon piękna, promują zmianę sposobu myślenia i nastawienia do siebie, choćby akcje typu „Love Your Lines” …Czy przyniosą one efekty w realnym świecie? Przekonamy się o tym w przyszłości!

# Wywiady i opinie
 reklama