Henkel Polska: świat sprzed pandemii już nie wróci, wygenerowała ona pewne trwałe zmiany

Henkel Polska: świat sprzed pandemii już nie wróci, wygenerowała ona pewne trwałe zmiany

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021:

Kiril Marinov, dyrektor działu kosmetyków (Beauty Care), Henkel Polska

Trzy kluczowe, Pana zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020 to...

Zmiana, nieprzewidywalność, umiejętność adaptacji.

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Finansowe cele – z uwagi na niesprzyjające otoczenie rynkowe – udało nam się osiągnąć tylko częściowo. Natomiast tym, co zaprocentuje z pewnością w przyszłości, jest znaczące udoskonalenie procesów operacyjnych.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Spośród naszych kategorii najmocniej ucierpiała stylizacja włosów. Zmiana trybu życia, pozostawanie w domach i ograniczenie interakcji społecznych przyniosły dwucyfrowy spadek konsumpcji.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Odpowiedz jest prosta – przede wszystkim to dobra współpraca w zespole oraz szybkość i elastyczność działania w odpowiedzi na zmieniające się okoliczności.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze są...

Ambicja, szybkość działania i dobra współpraca.

W strategii długofalowej stawiamy na...

Tworzenie zrównoważonej wartości dla naszych konsumentów i partnerów.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Panu trwałe?

Wygląda na to, że z uwagi na rzadsze relacje społeczne konsumenci dbają o siebie dzisiaj trochę jakby mniej – na pewno o wygląd zewnętrzny, co pokazuje skurczenie się kategorii produktów do stylizacji włosów. Ale obserwujemy także spadek sprzedaży dezodorantów. Jestem przekonany, że gdy wrócimy do normalnego trybu życia, ten trend się odwróci. Innym trendem, który z pewnością zostanie z nami na dobre, jest coraz większa dbałość o zdrowe jedzenie, zrównoważony tryb życia i higienę. I wreszcie obserwujemy gwałtowny wzrost cyfrowych interakcji i popularności  usług e-commerce. Świat sprzed pandemii już nie wróci, a wspomniane zjawiska będą się nasilać.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie...

Przewiduję obecnie dwa różne trendy, które będą dotyczyć dwóch osobnych grup konsumentów. Konsumenci, których dochody nie ucierpią w wyniku pandemii, będą poszukiwać produktów naturalnych, przyjaznych dla środowiska, o zrównoważonych formułach. Konsumenci, których recesja dotknie mocno, wybiorą produkty, które znają i którym ufają, dostępne cenowo.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to...

Nieprzewidywalność, która odbije się negatywnie na łańcuchu dostaw i planowaniu długofalowej współpracy z partnerami biznesowymi.

Sobie i konkurencji życzymy...

Zdrowia oraz odporności.

# Wywiady i opinie
 reklama