Hagi Cosmetics: współpracujemy z influencerami, którzy mają coś do powiedzenia

Hagi Cosmetics: współpracujemy z influencerami, którzy mają coś do powiedzenia

Ważny trend to autentyczność. Dzielenie się własnym doświadczeniem, „mówienie jak jest” bez filtra i zakłamywania rzeczywistości, to zdecydowanie wartość dodana profilu - podkreśla Agnieszka Muniak, Communication&Marketing Director Hagi Cosmetics.

Czy działania związane z influencer marketingiem są częścią strategii Państwa marki?

Zdecydowanie TAK. Liderzy opinii w social media cieszą się ogromnym zaufaniem swoich odbiorców, a naszych klientów. Są inspiracją i mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe. To gałąź marketingu, która prężnie się rozwija i coraz więcej firm tam lokuje swoje budżety reklamowe.  

Na jakich kanałach prowadzicie konta marki? Które obecnie wydaje się najskuteczniejsze, a które najbardziej perspektywiczne?

Mamy oficjalne konta na najbardziej rozwiniętych kanałach social mediowych: Facebook, Instagram, LinkedIn i TikTok. Najskuteczniejszym kanałem dotarcia jest wciąż Instagram, ale TIkTok bardzo „depcze mu po piętach”. Widzimy ogromny potencjał tego kanału i sens inwestowania energii i budżetu w ten kanał.

Jakie trendy w influencer marketingu wydają się Państwu najistotniejsze?

Specjalizacja. Ludzie szukają w sieci osób, które „znają się” na jakimś konkretnym temacie. Przykładowo, jeśli chcą wyjechać za granicę, będą obserwować konta podróżników, a jak mają problemy  ze skórą, to obejrzą story kosmetolożki influencerki. Konta „od wszystkiego”, czyli ładnych zdjęć odchodzą do lamusa. Ważny trend to także autentyczność. Pokrewny z pierwszym, bo dotyczy wartości contentu zamieszczonego na danym profilu. Dzielenie się własnym doświadczeniem, „mówienie jak jest” bez filtra i zakłamywania rzeczywistości to zdecydowanie wartość dodana profilu. TIKTOKizacja contentu, czyli jeszcze więcej video we wszystkich kanałach social media. To najłatwiejszy format do konsumpcji treści i będzie zyskiwał na popularności.

Kim są influencerzy, z którymi podejmują Państwo współprace – jakie są kryteria ich doboru, jakie formy content sprawdzają się najlepiej?

Bardzo wnikliwie obserwujemy konta influencerów, z którymi nawiązujemy współpracę. Ich stylistyka i treści, jakie przekazują, muszą być spójne z naszymi wartościami. Często same jesteśmy obserwatorkami tych kont i czerpiemy z nich wiedzę i inspiracje. Decydujemy się na influencerów, którzy mają coś do powiedzenia i są specjalistami w swoich tematach. Jeśli chodzi o formaty, decydujemy się na takie, które polecają sami twórcy.

Czy wytyczne UOKiK uporządkowały czy skomplikowały model współpracy z influ?

Uporządkowały. Myślę, że te regulacje wszystkim nam jako konsumentom były bardzo potrzebne. Dały więcej jasności przy odbiorze treści.

Czy negatywne postrzeganie influencerów przez część odbiorców będzie wpływać na jakieś zmiany we współpracach podejmowanych przez marki kosmetyczne?

Myślę, że weryfikacji dokonają sami konsumenci, którzy będą odchodzić od obserwowania twórców, których content uznają za bezużyteczny. Twórcy z małą ilością obserwatorów, bez aktywnej społeczności, nie będą także interesujące dla marek.

Czym zdobywa się Państwa zdaniem zaufanie konsumentów – użytkowników sieci?

Autentycznością, transparentnością i prawdziwą komunikacją z konsumentami. W czasach, kiedy jest już wszystko i to w nadmiarze, tylko partnerskie podejście do klienta i oferowanie mu prawdziwie wartościowego produktu bądź usługi, ma szanse utrzymać przy sobie klientów. Kłamstwa, puste slogany, bez pokrycia, „wydmuszki marketingowe” tylko oddalają klientów od firmy i powodują jego niechęć. Myślę, że klienci oczekują od firmy znacznie więcej niż tylko poprawnego produktu. Produkt ma odpowiadać na różne potrzeby, być wyjątkowy, oryginalny i bezpieczny dla planety. A firma powinna słuchać swoich klientów, być z nimi w stałym kontakcie i włączać swoją społeczność w proces powstawania produktów. A do tego wykazywać działania pro-ekologiczne i pro-społeczne. Wtedy ma szansę znaleźć się w gronie tzw. „LOVE BRANDS”!

# Wywiady i opinie
 reklama