Floslek: w social mediach uwaga skupia się na trendach DIY, bodypositive i zerowaste

Floslek: w social mediach uwaga skupia się na trendach DIY, bodypositive i zerowaste

Karolina Drabkowska, senior PR specialist Laboratorium Kosmetyczne Floslek:

Czas, w którym żyjemy i nowe spojrzenie na rzeczywistość wpływa na przekaz, który zdecydowanie widać w social mediach. Te trendy były wyjątkowo wyraziste w ostatnim czasie...

#diy

Silnym trendem w social mediach wciąż pozostaje #DIY. W minionym roku musieliśmy sobie z wieloma zabiegami pielęgnacyjnymi radzić sami, w domowym zaciszu. Wiele osób polubiło te rytuały, a teraz chce poszerzyć swoją wiedzę, dlatego aktywnie poszukują w sieci inspiracji i porad, w tym informacji o tym, po jakie składniki i kosmetyki warto sięgnąć, by uzyskać określone efekty.

#bodypositive

Coraz częściej w social mediach pojawiają się posty poświęcone zjawisku, które w dużym uogólnieniu nazwać możemy ciałopozytywnością (#bodypositive). Ten silnie rozwijający się trend dostrzegają i wykorzystują już światowe marki, czego przykładem może być ostatnia kampania kosmetyków ASOS, w której udział wzięła modelka z widocznymi zmianami trądzikowymi na twarzy czy kampania szminek GUCCI, której twarzą została modelka o - delikatnie rzecz ujmując - uśmiechu odbiegającym od ideału. My obserwujemy jeszcze jeden, ściśle powiązany z #bodypositive, który nazwaliśmy #proage. Międzynarodowe koncerny kosmetyczne coraz chętniej zapraszają do swoich kampanii dojrzałe kobiety. Zmienia się również charakter komunikacji – określenia typu anti-aging są zastępowane łagodniejszymi formami, kojarzącymi się z akceptacją oznak upływającego czasu, jak choćby Pro Age, Age Less, Age Perfect itp. Trudno się dziwić, że tego typu trendy szybko zyskują zwolenników. O ileż przyjemniej jest pielęgnować, dopieszczać swoją skórę i czuć z tego powodu satysfakcję niż toczyć nierówną walkę ze zmarszczkami…

#zerowaste

Nieprzerwanie od kilku lat na topie jest szeroko rozumiana ekologia. W branży beauty to nie tylko poszukiwanie i promowanie naturalnych kosmetyków, ale szerzej pojmowana troska o środowisko. Chcemy czerpać z natury, ale też o nią dbać. Jak? Na przykład ograniczając ilość odpadów, oferując opakowania wielokrotnego użytku lub zrobione z recyklatu, wybierając materiały nadające się do recyklingu. Każda działanie w duchu #zerowaste jest warte wspierania i propagowania, zgodnie z maksymą, że razem możemy więcej! Z tym większą satysfakcją obserwujemy, że popularność tych zagadnień nie spada. Wręcz przeciwnie – ilość hasztagów #zerowaste potwierdza, że użytkownikom social media zależy na powstrzymaniu degradacji środowiska naturalnego. Oby za polubieniami postów poszły realne działania.

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama