Floslek: rok jakiego nie było, reagowaliśmy na bieżąco na zmieniające się warunki

Floslek: rok jakiego nie było, reagowaliśmy na bieżąco na zmieniające się warunki

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Katarzyna Furmanek, prezes zarządu:

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Chyba nie będę oryginalna: COVID-19, lockdown, zdalna (praca).

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Niestety nie udało nam się zrealizować wszystkich celów zaplanowanych na rok 2020, mimo tego, że włożyliśmy w to wiele wysiłku. Staraliśmy się reagować na bieżąco na zmieniające się warunki, korygować nasze działania tak, by mogły nam zapewnić skuteczność, dać w tym trudnym czasie poczucie bezpieczeństwa i choć namiastkę normalności. Dotyczyło to każdego aspektu działania firmy. Szczęśliwie ten pracowity, trudny, nieprzewidywalny rok jest już za nami. Jeszcze takiego nie było.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Skutki pandemii dotknęły chyba wszystkich. Najbardziej jednak ucierpiały branże powiązane z naszymi aktywnościami: lotnicza, hotelarska, gastronomiczna, a także kultura i sztuka.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Przede wszystkim udało nam się bardzo szybko, bo jeszcze w marcu zaoferować rynkowi środki do dezynfekcji i higieny rąk. W tamtym okresie były to z pewnością najbardziej pożądane produkty. Dużym zainteresowaniem klientów cieszyły się również nasze preparaty do pielęgnacji i ochrony skóry rąk, podrażnionej częstym stosowaniem środków na bazie alkoholu. W tej kategorii zaproponowaliśmy wiele nowości. Istotny wpływ na sytuację firmy w czasie pandemii miał też znaczący wzrost eksportu oraz współpraca kontraktowa.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Zapewnienie jej stabilnego funkcjonowania.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Rozwój e-commerce. Ostatnie miesiące pokazały, że ten kanał sprzedaży przeżywa prawdziwy boom, a konkurencja jest ogromna.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

Coraz większa grupa konsumentów kupuje kosmetyki przez Internet. Myślę, że ten trend będzie się umacniał w kolejnych latach, jako wygodna forma zakupów, zapewniająca konsumentowi dostęp do bardzo szerokiej oferty, możliwość dokonania wyboru i realizacji zamówienia w komfortowych warunkach.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie… 

Naturalność.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Stawienie czoła zbliżającej się recesji oraz rozwój oferty w trendzie ekologicznym, w ramach zrównoważonego rozwoju, z myślą o środowisku i przyszłości następnych pokoleń.

Sobie i konkurencji życzymy…

Przede wszystkim zdrowia, optymizmu i wiary w przyszłość. Mam nadzieję, że ten kryzys może naszych konsumentów i nas wzmocnić. Nie ekonomicznie lecz mentalnie. Wierzę, że będziemy bardziej wrażliwi, lojalni, wytrwali. Będzie inaczej, może wcale nie gorzej. Pokochajmy zmianę!

# Wywiady i opinie
 reklama