Eurus: social media są przestrzenią prawdziwego dialogu marki z konsumentem

Eurus: social media są przestrzenią prawdziwego dialogu marki z konsumentem

Jolanta Górska Media i PR Manager w firmie Eurus:

Social media marek są doskonałym narzędziem służącym nie tylko do informowania o nowościach, ofercie czy promocjach, lecz przede wszystkim będącym „żywą” platformą komunikacji z konsumentami.

Umożliwiają wsłuchanie się w potrzeby konsumentów. Marki są w stanie wyłapać pytania swoich potencjalnych klientów i do nich dotrzeć, okazać pomoc i zaangażowanie, pokazując ludzką twarz.

Social listening jest szczególnie ważny nie tylko jako punkt wyjścia do efektywnych działań prowadzonych w social media, ale również w okresach niepewności jak np. pojawienie się w zeszłym roku pandemii, która wprowadziła wiele zmian w sposobie zachowania konsumentów, na które marki muszą być szczególnie wyczulone. Możliwość reagowania i wspierania osób będących w kontakcie z marką jest nieoceniona dla budowania relacji, a to przekłada się na zaufanie do marki.

Również reagowanie na potrzeby poprzez wprowadzanie zmian w ofercie czy  podejściu do klienta jest pozytywnie odbierane i daje ogromną szansę na zdobycie prawdziwych ambasadorów marki wśród konsumentów. Dużym zainteresowaniem cieszą się transmisje live, podczas których marki edukują, dostarczając wartościowy kontent, odpowiadają na  pytania oraz słuchają opinii użytkowników.

Wśród formatów reklamowcy nadal rośnie przekaz video na rzecz formatów statycznych. Marki coraz częściej i chętniej wykorzystują content generowany przez użytkowników. Influencer marketing już od jakiegoś czasu stanowi dużą część działań komunikacyjnych marek i trend ten na pewno będzie kontynuowany.

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama