Elfa Pharm Polska: efektywne współprace, gdy influencer zna swoich odbiorców i potrafi lokować produkt naturalnie

Elfa Pharm Polska: efektywne współprace, gdy influencer zna swoich odbiorców i potrafi lokować produkt naturalnie

Joanna Myszka, PR&Marketing Manager Elfa Pharm Polska:

Współpraca z influencerami to temat-rzeka. Wydawać by się mogło, że to niezwykle prosta część pracy każdego marketingowca, ale tak naprawdę niesie za sobą bardzo dużą odpowiedzialność i równie często bardzo duże inwestycje.

Na przykładzie naszych działań dla marki Gift of Nature i Vis Plantis, które w ostatnim roku były bardzo wzmożone, mamy pewne wnioski. Przede wszystkim takie, że nie zawsze influencer mający kilkuset tysięczną widownię realnie wpłynie na decyzje zakupowe konsumenta. Najważniejsze jest zaangażowanie danej osoby, przygotowanie materiału, znajomość swoich obserwatorów i naturalne lokowanie produktu.

Co bardzo ważne, współpracowaliśmy z osobami działającymi w wielu tematykach i tutaj także nie ma reguły na to, że kosmetyki wypadną najlepiej u influencerek zajmujących się kategorią beauty. W naszym przypadku nie zauważyliśmy też ogromnych różnic w efektywności działań u szeroko znanych ludzi - celowo nie używam słowo celebryta - ani na rzecz „klasycznych” influencerów, działających wyłącznie w digitalu.

Wpływ na to miał jednak fakt, że jako firma bardzo mocno przykładaliśmy się do ostatecznego wyboru osób z którymi współpracowaliśmy – niestety nie jest to żadną tajemnicą, że w sieci jest wysyp reklam i kont, które aż kipią od sponsorowanych postów i nie każda osoba, mająca kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy followersów powinna nazywać się influencerem. Dlatego też współpracowaliśmy wyłącznie z osobami, które podchodzą do tematu poważnie i nie decydują się na każdą współpracę, którą im zaoferowano. W efekcie, świadomość marek Vis Plantis i Gift of Nature znacząco urosła, a sprzedaż poszybowała w górę. Myślę, że to bardzo ważne podejście w kontekście współpracy z influencerami, która może okazać się ogromnym sukcesem przełożonym na długofalowe zyski, ale jeśli nie będzie odpowiednio przygotowana, efekty mogą być marne lub niezauważalne.

Wszystkie współprace prowadziliśmy wraz z agencją która zajmowała się formalnościami, wizją kreatywną, wysyłkami produktów etc., natomiast finalne wybory, sprawdzanie materiałów od influencerek i ostateczny akcept zawsze należały do nas.

Przykłady osób, które charakteryzują się niezwykle wysokimi standardami w swojej pracy, a z którymi my bezpośrednio działaliśmy, to m.in. Maffashion, Julia Kamińska, Ciocia Liestyle czy Krystyno nie denerwuj matki, ale tak jak wspomniałam wcześniej, niemal wszystkie nasze współprace okazywały się być bardzo pozytywnie odbierane zarówno przez nas jak i przez naszych klientów.

# Wywiady i opinie
 reklama