Delia Cosmetics: ograniczenia uderzają w biznes, siłą w tych niepewnych czasach jest elastyczność producentów

Delia Cosmetics: ograniczenia uderzają w biznes, siłą w tych niepewnych czasach jest elastyczność producentów

Sytuacja zagrożenia epidemicznego jest wyjątkowym wyzwaniem dla wszystkich producentów. Na co zwracają uwagę firmy z branży kosmetycznej?

Mówi Karol Szmich, prezes zarządu Delia Cosmetics:

Musimy zwrócić uwagę, że już wprowadzone ograniczenia powodują ogromne problemy dla niektórych firm z branży kosmetycznej. W szczególności kanał profesjonalny w zasadzie przestał istnieć.

Firmy skupiające się na dostawach do salonów fryzjerskich i kosmetycznych z dnia na dzień straciły wszystkie przychody.

Jeśli sytuacja będzie się przedłużać, może to spowodować zachwianiem płynności finansowej. Podobne kłopoty mają firmy prowadzące sprzedaż na wyspach w galeriach handlowych.

We wszystkich uderza też niechęć do przyjmowania przedstawicieli handlowych, a nawet jakichkolwiek spotkań biznesowych.

Odpowiedzią jest elastyczność, która akurat jest mocną stroną polskich przedsiębiorców. Oprócz pierwszego skojarzenia, jakim jest zmiana profilu produkcji na produkty do dezynfekcji, można chociażby silnie postawić na kanał e-commerce, który w dobie ograniczania fizycznych kontaktów międzyludzkich będzie bardzo szybko zyskiwał.

Przed nami niepewność i sporo problemów, ale jestem pewien, że jako branża sobie poradzimy. Jest tylko jeden warunek konieczny: obyśmy my sami byli zdrowi.

# Wywiady i opinie
 reklama