Delia Cosmetics: nieufność konsumentów rośnie, bo claimy nie zawsze są zgodne ze składem

Delia Cosmetics: nieufność konsumentów rośnie, bo claimy nie zawsze są zgodne ze składem

Renata Ciszewska-Kłosińska, dyrektor marketingu Delia Cosmetics:

Wydaje mi się, że rzeczywiście konsumenci stali się bardziej nieufni do eko-deklaracji.

Dlaczego? Ponieważ rynek został zalany produktami EKO, BIO, naturalnymi, a pośród kosmetyków faktycznie godnych zaufania pojawiają się także produkty średniej jakości, których claimy nie są zgodne z faktycznym składem.

Konsumenci jednak stali się bardziej świadomi i nie zawsze ufają we wszystkie deklaracje. Zdecydowanie bardziej uważnie czytają składy i są w stanie odróżnić kosmetyk godny zaufania od tego niezbyt zaufanego.

Czy to oznacza znużenie? Nie wydaje mi się. Potwierdzeniem tego może być chociażby rozwój największej sieci drogerii w Polsce i otworzenie przez nią flagowego sklepu w klimacie eko.

To pokazuje, że zainteresowanie konsumentów takim asortymentem jest duże. A tak naprawdę – to nie chodzi przecież tylko o kosmetyki. Ludzie są coraz bardziej wyedukowani nie tylko w temacie kosmetyków, ale podnosi się również ich świadomość ekologiczna w szerszym rozumieniu i myśleniu o świecie, dlatego tak jak już wspomniałam w kontekście kosmetyków – nie wydaje mi się, że mamy do czynienia ze znużeniem, jednak na pewno ze wzrostem nieufności i większą ostrożnością w podejmowaniu decyzji zakupowych.

# Wywiady i opinie
 reklama