Delia Cosmetics - Było, Jest, Będzie 2021/2022

Delia Cosmetics - Było, Jest, Będzie 2021/2022

Renata Ciszewska-Kłosińska, dyrektor marketingu:

To był rok…

Trudny, wymagający, weryfikujący potencjał i możliwości firm kosmetycznych. Dla nas mimo wszystko, tak jak poprzedni, bardzo dobry. Rok obfitujący w skuteczne działania rynkowe, premiery produktowe w różnych kategoriach, innowacyjne wdrożenia w kategorii pielęgnacji ciała i twarzy poparte certyfikacją Eco-Cert Cosmos Natural, inwestycje w rozwój technologiczny, efektywne kampanie digitalowe z nową ambasadorką marki Pauliną Krupińską, mocne aktywności sprzedażowe w kanale nowoczesnym w Polsce i dalsza ekspansja na naszych 90 rynkach eksportowych. 2021 to kolejny rok pracy nad strategią rozwoju naszych marek, kategorii i spójnymi działaniami komunikacyjnymi. To wszystko dla klientów, którzy kupując mówili „sprawdzam”. I to było dla nas dobre doświadczenie.

Długoterminowa strategia biznesowa Delii oparta na  transparentności działań i autentycznych wartościach marki daje gwarancję skuteczności. Zawsze podkreślam, że w Delii robimy storydoing, gdzie doświadczenia naszych klientek mają bezpośredni wpływ na plany i kierunki działań.

Rok, w którym wszystkim było trudno, dlatego nie zaprzestaliśmy naszych działań CSR-owych wpisanych na stałe w dna marki i w dalszym ciągu wspieramy finansowo fundację Gajusz i wiele innych organizacji charytatywnych.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2021 roku to…

  • Zespół
  • E-commerce
  • Eko-zmiana

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Nie jest to stricte nowy trend, natomiast ciekawym elementem jest jego dalszy rozwój na świecie, ale szczególnie w Polsce: naturalność i ekologia. Jak widzimy pojemność tych słów jest właściwie nieograniczona. Naturalnie więc pojawia się pytanie, w którą stronę to ewoluuje? Kreatywność i innowacyjność producentów oraz chęć wyróżnienia się na półce będzie weryfikowana od strony formalnej nowego Europejskiego Zielonego Ładu. Na to wszystko należy nałożyć zmieniające się i coraz bardziej sprecyzowane oczekiwania konsumentów. Najciekawsze pytanie: gdzie znaleźć złoty środek?

Wyzwaniem na rok 2022 będzie...

Jest ich wiele, bo żyjemy w intensywnie zmieniających się warunkach.

  • Wskazałabym na dopasowanie możliwości produkcyjnych do zapotrzebowania rynku, biorąc pod uwagę niedobór surowców, opakowań oraz dramatycznie wzrastające i niestabilne ceny.
  • Jak zwykle w przypadku branży kosmetycznej - weryfikacja punktu styku trendów globalnych z decyzjami biznesowymi o ich adaptacji i wdrożeniu, a akceptacja rynkowa tych decyzji przez klientów.
  • Dalszy rozwój e-commerce jako jednego z najsilniejszych trendów kształtującego zachowania nabywcze.
  • Zrównoważony rozwój jako kierunek i konieczność. Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań i intensywne prace rozwojowe.

Sobie i konkurencji życzymy…

Dobrych decyzji biznesowych. Efektywnej pracy w dalszym budowaniu pozytywnego wizerunku na świecie polskiej branży kosmetycznej. Jesteśmy piątą gospodarką w Europie, na pewno możemy więcej: -) Wytrwałości w trudnym i zmieniającym się otoczeniu mikro- i makroekonomicznym. I zdrowia!

# Wywiady i opinie
 reklama