Clochee: odpowiedzialność za stan środowiska to także nasze branżowe wyzwanie

Clochee: odpowiedzialność za stan środowiska to także nasze branżowe wyzwanie

Daria Prochenka, prezes zarządu Clochee, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok…

Był to rok bardzo intensywny, jak każdy poprzedni. Nieustannie marki prześcigają się w zaskakiwaniu klientów i dostarczaniu im nowości. Był to także rok zmian ustawowych, a także taki, w którym ekologia bardzo mocno wysunęła się na pierwszy plan, nie tylko w naszej branży.

Zatem 2019 to pierwszy rok, w którym naprawdę głośno zrobiło się o środowisku, odpowiedzialności producentów za wprowadzane do obrotu opakowania oraz odpowiedzialności nas wszystkich jako konsumentów za naszą planetę.

2. Najważniejsze z perspektywy mojej firmy w 2019 było…

Nasza firma w tym roku wprowadziła na rynek nową markę Pure by Clochee, przygotowaną na wyłączność dla drogerii Hebe. Wprowadziliśmy także udoskonalenia w naszej linii kosmetyków profesjonalnych Clochee SPA. Dlatego nasza uwaga była podzielona aż na trzy sektory: Clochee, Pure by Clochee oraz Clochee SPA. To było bardzo duże wyzwanie dla tak małego zespołu, ale z dumą stwierdzam że ten rok możemy zaliczyć do udanych.

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Od kilku lat skupiamy się na rozwoju eksportu i zdobywamy nowe kierunki. Rok 2020 również będzie podporządkowany takim celom. Ponad to zaproponujemy klientom nowe linie produktowe. A to wszystko oczywiście z zachowaniem naszej filozofii czyli będzie wegańsko, naturalnie i ekologicznie.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to…

Według mnie było to zdecydowanie rozświetlenie zarówno w makijażu jak i produktach pielęgnacyjnych. Jednym z naszych największych hitów sprzedażowych był Rozświetlający krem SPF 30. 

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

Wpływ medycyny estetycznej w trendach pielęgnacyjnych, czyli poszukiwania tego typu surowców które działają jak naturalny botoks, dają efekt wygładzenia i odmłodzenia skóry. Myślę, że nadal utrzyma się tendencja do rozświetlenia skóry, która dzięki temu wygląda na zdrowszą i młodszą.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to…

Ekologiczne podejście do produkcji to moim zdaniem największe wyzwanie dla branży.

Większość z nas wie jak wyprodukować dobrej jakości kosmetyk, ale jak to zrobić żeby było dobrze, ale też zdrowo dla natury - to największe wyzwanie.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzę…

Życzliwości i współpracy, ponieważ razem możemy więcej.

# Wywiady i opinie
 reklama