Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Resibo

Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Resibo

Ewelina Kwit-Betlej, twórczyni marki

2022 – to był rok…

Powrotu do spotkań. Zniesienie obostrzeń związanych z Covid-19 pozwoliło nam wrócić i zaprezentować się na międzynarodowych targach. Wzięliśmy udział m.in. w Cosmoprof Worldwide Bologna oraz Cosmoprof Asia, jednych z największych eventów kosmetycznych na świecie. Na tę okazję stworzyliśmy nowe stoisko, które idealnie oddaje charakter naszej idei Modern Nature i świetnie koresponduje z graficznymi motywami, znajdującymi się na nowych opakowaniach. W trakcie targów nawiązaliśmy nowe kontakty, usłyszeliśmy też wiele komplementów dla naszych rebrandowanych produktów oraz odmienionej szaty graficznej.

Dla Resibo 2022 rok to też wprowadzanie nowych linii produktów. Rozszerzyliśmy portfolio o kosmetyki do pielęgnacji włosów oraz zaawansowane produkty do pielęgnacji twarzy.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w roku 2022 to…

Wojnainflacja, a także transparentność. Niepokojące wydarzenia na Ukrainie i wysoka inflacja mają wpływ na globalną gospodarkę i wiele jej sektorów. Te dwa aspekty odbijają się również na branży kosmetycznej. Kluczowe okazuje się zaproponowanie nowych standardów, jeśli chodzi o transparentność – w kwestii składu, pochodzenia materiałów i ekologii. Transparentność była od samego początku filarem naszej marki. W tym roku poczuliśmy potrzebę, by jeszcze mocniej ją akcentować. Widzimy, że inne marki również podążają w tym kierunku, co cieszy nas, bo chcemy by klienci kojarzyli naszą branżę z jawnymi i przejrzystymi informacjami.

Nasz największy sukces w 2022 to…

Real haircare - nasza pierwsza linia kosmetyków do pielęgnacji włosów, jakich nie ma na rynku. W kwietniu wprowadziliśmy do sprzedaży m.in. szampony i odżywki. We wrześniu uzupełniliśmy linię o produkty do zadań specjalnych. Real haircare jest efektem dwóch lat pracy z zespołem trychologów i ekspertów. Podczas tej premiery zaprezentowaliśmy także autorskie opakowania – są ekologiczne, niezwykle poręczne i zdobią łazienkę. Jesteśmy szaleni dumni, że stworzyliśmy przepis na włosy, które budzą zachwyt.

Z kolei jesienią zaprezentowaliśmy trzy zaawansowane kosmetyki do pielęgnacji skóry, które tworzą kompleksową linię o natychmiastowym działaniu wygładzająco-ujędrniającym. Cały czas obserwujemy też sukces rebrandingu z ubiegłego roku, którego częścią była zmiana opakowań. Do sukcesów możemy zaliczyć też zwycięstwo Resibo w konkursach branżowych. Otrzymaliśmy nagrodę Love Cosmetics Awards 2022 w kategorii #Consumer Friendly Innovator. Zostaliśmy też docenieni przez naszych klientów w konkursie The Best of New Beauty 2022 w kategorii Najlepsza Polska Marka.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Naturalność – nie tylko w kwestii składu kosmetyków. W akcjach promocyjnych, mediach branżowych, a także społecznościowych coraz śmielej odchodzi się od makijażu i retuszu. W naszej ostatniej kampanii wizerunkowej Be a Queen in Your Own Skin największy akcent postawiliśmy na wypielęgnowaną cerę. Ten trend jest mocno związany z naszą akcją #loveyourskin, w której zachęcamy do samoakceptacji. Coraz więcej mówimy też o zdrowiu psychicznym w kontekście pielęgnacji skóry.

Wyzwaniem na rok 2023 będzie…

Ciągły wzrost kosztów produkcyjnych, surowców i opakowań oraz przebudowanie łańcucha dostaw. Biorąc pod uwagę, że produkujemy kosmetyki naturalne na bardzo wysokim poziomie, najważniejszym dla nas jest utrzymanie ciągłej jakości produktów i zadowolenia klientów, bo w kwestii jakości nie ma w Resibo miejsca na kompromisy i zamienniki. Chcemy, aby klient otrzymał to, co najlepsze na rynku. Dlatego w planach na 2023 rok mamy też kolejne premiery produktów, rozwój e-sklepu oraz ekspansję na nowe rynki.

Sobie i konkurencji na 2023 życzymy…

Rozwoju biznesu i realizacji założonych celów. Nawet jeśli będzie to wymagać jeszcze więcej odwagi. Siłą napędową zmian niech będą wartości etyczne, a wśród nich transparentność i edukacja. Podążajmy w kierunku rozwiązań ekologicznych, wspierania samoakceptacji klientów, edukacji nt. pielęgnacji i odpowiadania na rosnącą potrzebę wiedzy na temat składu kosmetyków. 

# Wywiady i opinie
 reklama