Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Oceanic

Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Oceanic

Dorota Soszyńska, współwłaścicielka firmy

2022 - to był rok…

Przede wszystkim był to rok 40-lecia firmy OCEANIC. W latach 80., kiedy powstawała marka AA, temat alergii nie był w Polsce rozpoznany i zgłębiony. Jednak już wtedy Światowa Organizacja Zdrowia WHO prognozowała, że na świecie liczba alergików będzie rosła. W odpowiedzi powstała receptura pierwszego kultowego pomarańczowego kremu dla alergików i osób o skórze wrażliwej  AA Cera Wrażliwa. To był strzał w dziesiątkę, bo krem sprzedał się w setkach tysięcy sztuk.

Od 40 lat konsekwentnie realizujemy naszą misję. Dzisiaj w portfolio OCEANIC mamy 350 referencji kosmetyków do skóry wrażliwej dla kobiet i mężczyzn, dzieci i niemowląt od pierwszego dnia życia – bezpiecznych, skutecznych i nowoczesnych, które cieszą się ogromnym zaufaniem milionów klientów. Powstało też kilka nowych marek: AA Wings of Color, Oillan, Long4Lashes, Aquaselin, L’biotica, BIOVAX i – najnowsza: More4Care.

2022 to również rok inflacji i niepewności, a także dostosowania do zmieniających się przepisów podatkowych. My również musieliśmy się z tym zmierzyć.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2022 to…

Inflacja, nieprzewidywalność i dyscyplina finansowa. Dodałabym jeszcze elastyczność i ogromną konkurencyjność na rynku.

Nasz największy sukces w roku 2022 to…

Umocnienie pozycji eksperta i lidera w kategorii kosmetyków hipoalergicznych, zarówno w pielęgnacji twarzy, ciała jak i w makijażu. Osiągnęliśmy to dzięki dużej ilości kampanii na szeroką skalę, w tym kampanii digital (zadebiutowaliśmy na TIK TOKU!), kampanii outdoorowych i telewizyjnych. Kampanie wspierały nasze najważniejsze wdrożenia – AA Cera Wrażliwa, AA Pink Aloes i makijaż AA WOC Star Secrets oraz relunche istniejących produktów.

Sukcesem okazała się współpraca z naszą ambasadorką marki AA Technologia Wieku, Ewą Wachowicz, a w pozyskaniu młodszej konsumentki – współpraca z influencerką Weroniką Bociąg. Rozwój kategorii makijażowej możliwy był dzięki konsekwentnej współpracy z ambasadorką Magdą Pieczonką oraz nowym wdrożeniom opartym o najnowsze rozwiązania.

Sukcesem jest również powstanie w naszym Laboratorium nowej marki More4Care, o której więcej opowiemy w przyszłym roku – na razie nie chcę zbyt wiele zdradzać.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Duża dynamika nowych produktów kosmetycznych, waloryzacja produktów oraz zwrot w stronę ekologii. Coraz bardziej świadomi konsumenci kierują się troską o naszą planetę i wybierają kosmetyki produkowane zgodnie z filozofią zero waste. Zwracają uwagę na to, czy stosujemy zasady upcyklingu, czytają składy – więc i my musimy tu być bardzo uważni.

Wyzwaniem na rok 2023 będzie…

Inflacja – to na pewno. W związku ze zmianami na rynku energetycznym i rosnącymi cenami prądu, gazu, opakowań, surowców oraz logistyki, musimy na bieżąco weryfikować koszty, stawiając na dyscyplinę finansową. Kolejnym ważnym wyzwaniem będzie wprowadzenie licznych nowości, nad którymi nasz zespół pracował w tym roku.

Sobie i konkurencji na 2023 życzymy…

Zdrowia, stabilności i spadku inflacji. I jak najszybszego zakończenia wojny w Ukrainie. To pozwoli nam wszystkim ze spokojem planować i podejmować ważne biznesowe decyzje.

# Wywiady i opinie
 reklama