Było, Jest, Będzie 2022/2023 - N Cosmetics

Było, Jest, Będzie 2022/2023 - N Cosmetics

Edyta Wilk-Domalewska, właścicielka

2022 - to był rok… 

Rok 2022 był trudny, ale rozwijający i dający satysfakcję z przyjętej wiele lat temu długookresowej strategii. N Cosmetics urosło w każdej kategorii produktowo/usługowej, wdrożyliśmy normę IFS HPC i utrzymujemy kurs długoterminowego, wielopłaszczyznowego rozwoju naszej firmy. Cieszy, że nie tylko udało nam się o niespełna 40% zwiększyć przychody, ale także rozwinąć markę własną eeny meeny i sprawdzić ją w kanale nowoczesnym. 

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2022 roku to… 

Kursy walut – dla firmy produkcyjnej to kluczowe słowo, gdyż większość kosztów surowcowych pochodzi z zagranicy i jest wyceniana w walutach bądź indeksowana ich kursami. 

Inflacja – podnoszenie cen dla klientów, czy to B2C, czy to B2B, nigdy nie jest komfortowe, ale w obecnej sytuacji stało się koniecznością.

Media społecznościowe – bez strategii marketingowej w mediach społecznościowych wciąż ciężko jest planować rozwój biznesu, czy to w kanałach B2C czy to w B2B.

Nasz największy sukces w roku 2022...

Znakomite wyniki marki własnej eeny meeny. Nie tylko uzyskaliśmy ponad 2,5-krotny wzrost sprzedaży, sprawdziliśmy się z sukcesem w akcji in-outowej w sieci Rossmann a także zostaliśmy docenieni – otrzymując Love Cosmetics Awards #Start-up Time oraz tytuł lidera produkcji nowoczesnych kosmetyków naturalnych do skóry bardzo wrażliwej przyznany przez kapitułę konkursu Polish Businesswomen Awards.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to… 

Upraszczanie i przyśpieszanie sprzedaży internetowej i związanej z nią logistyki. Przed branżą e-commerce, w tym kategorią beauty, wyzwania związane z procesem zakupu w wielu kanałach, najlepiej z dostawą tego samego dnia. Spowoduje to konieczność posiłkowania się zewnętrznymi partnerami w zakresie fulfillmentu z rozproszoną strukturą magazynową.

Wyzwaniem na rok 2023 będzie… 

Zdecydowanie będzie to utrzymanie efektywności kosztowej. Skala podwyżek dotknęła wszystkich składowych kosmetyków – od surowców poprzez opakowania, energię, siłę roboczą, marketing. Odpowiednie przeniesienie kosztów bez zaburzenia popytu będzie największym wyzwaniem, przed którym staną marki.

Sobie i konkurencji na 2023 życzymy…

Przede wszystkim nieustającego entuzjazmu dla zmian i lepszych warunków makroekonomicznych. Wierzymy, że w naszej branży jest tylu innowacyjnie myślących, nieszablonowych ludzi, że poradzimy sobie z każdym kryzysem i wyjdziemy z niego silniejsi – nie pozwólmy jedynie, by te trudności zatrzymały nasz entuzjazm dla niezbędnych zmian.

# Wywiady i opinie
 reklama