Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Laboratorium Kosmetyczne Ava

Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Laboratorium Kosmetyczne Ava

Larysa Dysput, właścicielka firmy

2022 – to był rok…

W mojej ocenie był to dobry rok. Nadal kluczowym elementem w tworzeniu kosmetyków jest dla nas fuzja nauki i natury, co pozwala na wprowadzanie zaawansowanych technologicznie i naturalnych kosmetyków wpisujących się w najnowsze trendy. Wdrażamy przełomowe rozwiązania technologiczne, po to, aby jakość kosmetyków AVA była bezkonkurencyjna. Jako pionier Eco Beauty w Polsce, w bieżącym roku wprowadziliśmy kolejną ekologiczną linię z certyfikatem Cosmos Ecocert – Złoto Lodowca. Tym razem wyróżnikiem linii jest kwas bursztynowy.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w roku 2022 to…

Niepewność, pozytywne myślenie, troska o świat (ekologia).

Nasz największy sukces w 2022 to…

Sukcesów mieliśmy kilka, m.in. wprowadzenie na rynek kolejnej ekologicznej, certyfikowanej, a do tego bardzo innowacyjnej linii Złoto Lodowca oraz zdobycie 5 prestiżowych nagród: The Best of New Beauty w kategorii Eco Przemiana Roku, Hit Kosmetyczny w kategorii Inspirowane Naturą, Influencer's Choice Poland 2022 w kategorii Odkrycie Roku I Perły Rynku Kosmetycznego, gdzie nagrodzone zostały dwie nasze linie – dla kobiet i dla mężczyzn. Nasza ekologiczna linia Planeta Ziemia została również dodatkowo wyróżniona w konkursie Love Cosmetics Awards 2022, co nas bardzo cieszy.

Niewątpliwym sukcesem jest powstanie w naszym Laboratorium nowej marki, która już w styczniu będzie miała swoją premierę w Polsce.

Poza tym nie sposób pominąć sukcesów związanych z rozwojem eksportu, co skutkuje pozyskaniem nowych rynków zbytu. Sukcesem naszym jest też rozwój e-commerce i nowe inwestycje z tym związane.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Zdecydowanie są nim niezmiennie kosmetyki naturalne. Moda na nie będzie się utrzymywać. Nie można dziś mówić o kosmetykach naturalnych bez upcyklingu. Myślę, że ten kierunek będzie coraz szerzej się rozwijał. Zagadnienie upcyklingu nie dotyczy dziś samych tylko opakowań. Do tego zostaliśmy już w pewnym stopniu przyzwyczajeni. Opakowania szklane lub nadające się do recyklingu. Branża kosmetyczna idzie jednak dalej. Pojawiają się surowce, które wtórnie wykorzystujemy i jesteśmy zadowoleni z nich i my, i nasi klienci.

Nieco innym trendem będzie charakter wdrażanych produktów. Kategoria kosmetyków przeciwzmarszczkowych jest wysycona. Coraz częściej klienci pytają o kosmetyki do cery wrażliwej. Niestety problem skóry reaktywnej dotyka coraz większej ilości osób. Dlatego myślę, że ranga dermokosmetyków będzie coraz większa.

Również trend slow aging będzie się rozwijał. To nowe pokazanie konsumentom aspektów związanych ze starzeniem się skóry. Ponieważ branża kosmetyczna lubi nowości, podanie tematu wrażliwego, jak przemijanie czasu, a wraz z nim naszej młodości, w nieco inny sposób, może się spodobać.

Wyzwaniem na rok 2023 będzie…

Wyzwania na każdy rok mamy podobne. Chcemy być blisko klienta, chcemy zdobywać zaufanie nowych konsumentów i budować relacje oparte na zaufaniu. Jakość zawsze stawiać na pierwszym miejscu, aby nasi użytkownicy byli pewni tego, że jako jedna z najstarszych polskich marek w segmencie beauty i  pierwsza polska marka z ECOCERTEM, dostarczamy im skutecznych i innowacyjnych rozwiązań pielęgnacyjnych.

Sobie i konkurencji na 2023 życzymy…

Życzę sobie, swoim pracownikom oraz konkurencji, abyśmy umieli współpracować i być rzetelni w tym, co robimy. Życzę, abyśmy osiągali sukcesy poprzez kreatywność i sumienność w dążeniu do wyznaczonych celów a także, aby każdy dzień był wielką przygodą w realizowaniu swoich pasji. Patrzmy szerzej, nie tylko na siebie i swoje potrzeby…

# Wywiady i opinie
 reklama