Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Sensum Mare
Maciej Tęsiorowski, Łukasz Kołodziejek, właściciele firmy
2022 - to był rok…
Niezwykle pracowity, rok rozwoju, wyzwań i stawiania czoła nowym sytuacjom. Ostatnie dwa lata pandemii nauczyły nas elastyczności i dostosowywania się do zmieniających się warunków. Wybuch wojny w Ukrainie z początkiem mijającego roku spowodował wiele sytuacji oraz następstw, z którymi musieliśmy poradzić sobie na nowo. Głównie dotyczyło to łańcucha dostaw komponentów i ich dostępności, wzrostu cen czy galopującej inflacji.
Rok 2022, pomimo wielu wyzwań, był udany dla marki pod kątem osiągnięcia zakładanych KPI, wprowadzania nowości, zdobywania branżowych nagród czy poszerzania dystrybucji.
Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2022 roku to…
Łańcuchy dostaw, inflacja, wojna i jej konsekwencje.
Nasz największy sukces w roku 2022 to…
W 2022 udało nam się z sukcesem:
- Wprowadzić 11 nowych produktów. Poszerzyliśmy portfolio o linię do ciała ALGOBODY, która została bardzo ciepło przyjęta przez klientki. Nasz kultowy krem BB zyskał dwa nowe odcienie. Na 5-lecie marki, w listopadzie, premierę miała nowa linia ALGOPRO z retinalem i witaminą C - produkty zgodne z aktualnymi trendami pielęgnacyjnymi i bardzo mocno wyczekiwane przez rynek.
- 2022 obfitował w nagrody najbardziej prestiżowych konkursów. Serum pod oczy ALGOEYE otrzymało Love Cosmetics Awards, wyznaczając nową kategorię EYEconic w tym branżowym konkursie. Kremy BB zdobyły nagrodę Glammies od Czytelniczek Magazynu Glamour Polska. Prawdziwym game changerem okazała się emulsja SPF ALGODROPS, która zdobyła Doskonałość Roku oraz Vogue Beauty Awards - dodamy tylko, że jesteśmy jedyną, polską, naturalną marką, która tę nagrodę zdobyła dwukrotnie. Jesienią nasza linia do ciała ALGOBODY zdobyła nagrodę w konkursie Influencers Choice.
- Mijający rok to również rozwój dystrybucji. Nawiązaliśmy bardzo udaną współpracę z nowymi partnerami handlowymi: Douglas Polska oraz Kontigo
- 2022 przyniósł nam wiele nowych projektów, z których jesteśmy bardzo dumni. W marcu byliśmy partnerem warsztatów Marty Wojtal, jednej z najlepszych polskich fotografek. Warsztaty łączą pracę rozwojową z sesjami zdjęciowymi w ramach #projektmiłość, a których efektem są wspaniałe sesje naszych kosmetyków, które zamieszczaliśmy nie tylko na naszej stronie internetowej czy w kanałach social media, ale również w adwertorialach magazynów Vogue czy Twój Styl.
- Na jesieni podjęliśmy współpracę z marką odzieżową Taranko w ramach wspólnego projektu, a w listopadzie byliśmy jednym z partnerów pokazu mody duetu MMC, gdzie po raz pierwszy modelki miały wykonaną pielęgnację oraz makijaż naszymi kremami BB.
Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…
Clean beauty - czyste składy kosmetyków oraz ekologiczne rozwiązania w zakresie opakowań to trend obecny od kilku lat i mocno umacniający się na rynku. Naturalne kosmetyki stanowią podstawę pielęgnacji ogromnej liczby konsumentek i trend ten będzie nadal dynamicznie rósł.
Skin tint - czyli wybieranie produktów do makijażu o lekkiej, nieobciążającej skóry formule, które poza delikatnym makijażem również dostarczają skórze składniki aktywne. Wybieranie multifunkcyjnych kremów BB zamiast ciężkich podkładów to trend, który rozwija się od kilku sezonów.
Trend związany z ochroną skóry polegający na stosowaniu odżywczych i silnie nawilżających kremów zyska na popularności w nadchodzącym nowym roku. Delikatne formuły kremów i innych kosmetyków pielęgnacyjnych, które odbudowują naszą barierę skórną będą wysoce pożądane (zwłaszcza, że wiele substancji aktywnych, takich jak retinol, kwasy złuszczające, może osłabić skórę, gdy są stosowane zbyt często). W 2023 r. nacisk zostanie położony na naprawę i odbudowę bariery hydrolipidowej skóry oraz jej nawodnienie.
Wyzwaniem na rok 2023 będzie…
Wyzwaniem w nowym roku będzie utrzymanie trendu wzrostowego, zarządzanie łańcuchem dostaw oraz forecasting. Ogromnym wyzwaniem będzie również inflacja i to jak mocno wpłynie na decyzje zakupowe konsumentów i jak je zmieni.
Sobie i konkurencji na 2023 życzymy…
Stabilności i przewidywalności, bo to pozwoli lepiej i bezpieczniej planować i podejmować decyzje.
# Wywiady i opinie