Bielenda: rosnące znaczenie Tik Toka, współprac influencerskich i social commerce w branży beauty

Bielenda: rosnące znaczenie Tik Toka, współprac influencerskich i social commerce w branży beauty

Izabela Bednarczyk-Wiktor, senior brand & communications manager Bielenda Kosmetyki Naturalne o trzech najważniejszych trendach w obszarze social mediów:

1. Rosnące znaczenie TikToka, jako ważnego kanału komunikacji w branży beauty

TikTok należy do najszybciej rozwijających się platform społecznościowych – to właśnie on jest dziś najczęściej pobieraną aplikacją social mediową. Swój sukces zawdzięcza zainteresowaniu młodych osób, które właśnie wkraczają na rynek jako konsumenci. Z kolei branża beauty musi być zawsze blisko klientów – musi dotrzymywać im kroku w odkrywaniu trendów oraz komunikować się przy wykorzystaniu narzędzi, które mają dla nich znaczenie – tu i teraz. I właśnie stąd wynika popularność TikToka oraz obecność działań marketingowych, prowadzonych przez firmy kosmetyczne, w tym medium. TikTok to nie tylko ciekawszy, krótszy kontent, który jest tak popularny wśród młodych – to także potencjał reklamowy i możliwość dotarcia do tej grupy odbiorców. Nie tylko przy wykorzystaniu formatów stricte reklamowych, ale również poprzez influencerów, którzy z sukcesem budują tutaj swoje zasięgi.

2. Firmy kosmetyczne stawiają na influ-rozwój

Firmy kosmetyczne coraz mocniej stawiają na współpracę z influencerami – realizują z nimi kampanie, współpracują w zakresie promocji sprzedażowych, a nawet wprowadzają na rynek linie czy całe marki, które sygnowane są ich nazwiskami. To zjawisko będzie postępować wraz z odkrywaniem kolejnych gwiazd mediów społecznościowych, które swoimi zasięgami docierają do ogromnych rzeszy konsumentów. Marka Bielenda dostrzegła ten trend już jakiś czas temu – to właśnie on był jedną z inspiracji dla konkursu #AmbasadorkaBIELENDA. Wraz z kolejnymi edycjami tego projektu, widzimy jak doskonale radzą sobie w social mediach nasze zwyciężczynie. To pełnoprawne influencerki – wszystkie współpracują z nami nadal i rekomendują nasze kosmetyki, a jednocześnie budują swoją mocną pozycję w tym świecie. Zwycięstwo w konkursie stało się dla nich impulsem do otwarcia się na nowe możliwości i pchnęło je do rozwoju właśnie w tym kierunku. Tegoroczna, szósta już edycja konkursu, właśnie wystartowała – do końca października czekamy na zgłoszenia w jego pierwszym etapie.

3. Social commerce, czyli wzrost siły zakupowej mediów społecznościowych

Okres pandemii spowodował ogromny wzrost sprzedaży poprzez kanały online. Jednocześnie, dzięki wprowadzeniu nowych funkcji e-commerce, wzrósł w tym zakresie potencjał mediów społecznościowych. Młode pokolenie konsumentów podejmuje decyzje w oparciu o rekomendacje właśnie z social mediów, a dzięki bezpośredniej sprzedaży na niemal wszystkich platformach, mogą od razu dokonywać zakupu. Zapewnia to markom duże możliwości zwiększania sprzedaży swoich produktów przy wykorzystaniu tych właśnie mechanizmów – zwłaszcza, że jest to dopiero początek zmian zachowań konsumenckich.
 

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama