Anna Szczerba, założycielka marki ANNABELLE MINERALS: Wiele innowacyjnych rozwiązań spojawia się w wyniku dialogu z klientami

Anna Szczerba, założycielka marki ANNABELLE MINERALS: Wiele innowacyjnych rozwiązań spojawia się w wyniku dialogu z klientami

Innowacyjność kojarzy się konsumentowi ze skuteczniejszym działaniem kosmetyku i taki slogan umieszczony na opakowaniu jak najbardziej może być bodźcem do dokonania zakupu. W tym sensie innowacyjne rozwiązanie aplikacyjne lub opakowanie może być ciekawym dodatkiem.

Tym bardziej w segmencie kosmetyków naturalnych, których konsumenci świadomie poszukują produktów zapakowanych w sposób ekologiczny i rezygnują z zakupu, jeśli opakowanie jest plastikowe. Jeśli jednak tak prezentowany produkt nie ma sobą wiele do zaoferowania, raczej nie zostanie przez klienta doceniony. Bodźcem do dokonania kolejnego zakupu będzie zawsze sam kosmetyk i jego skuteczność w działaniu.

Budżet na badania i rozwój jest zawsze budżetem elastycznym – przeznaczamy na nie tyle, ile wymaga od nas sytuacja.

Annabelle Minerals to marka, która oferuje klientom naturalne kosmetyki do makijażu. Dlatego wciąż poszukujemy rozwiązań, które są bardziej eko i less waste. Wiele z nich pojawia się nie tyle w toku prac naszych zespołów, ale w wyniku prowadzonego na bieżąco dialogu z klientami.

Dla nas, może odrobinę przewrotnie, innowacyjność to zwrot ku temu, co wydaje się, że z definicji innowacyjne nie jest: ku naturze, najprostszym rozwiązaniom. Stawiamy na naturalne składniki i nieskomplikowane ich połączenia.

Zatrwożeni ilością plastiku, która nas zalewa, poszukujemy alternatywnych rozwiązań pakowania produktów. Innowacyjność rozumiemy jako zwiększoną świadomość, że możemy pomóc naszej planecie przetrwać. Tak rozumiana nie zawsze oznacza lepszą sprzedaż. Można być pierwszym ze swoją innowacją, ale nie przebić się z nią do odbiorcy. Można też naśladować rozwiązania innych i również nie wbić się w trendy. Dlatego należy robić swoje. Najważniejsze jest sukcesywne budowanie lojalności klienta, wówczas nasza innowacja na pewno trafi do właściwego odbiorcy.

opr. Inga Kazana, Wirtualne Kosmetyki

Jak do kwestii innowacji podchodzą te firmy kosmetyczne? Kliknij i przeczytaj!

Oceanic, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Eveline Cosmetics, Ziaja, Bielenda, Janda, Naturativ, Phenomé, Chic Chiq

# Wywiady i opinie
 reklama