Anna Sambor: Herbapol Polana to dwukierunkowa pielęgnacja w trendzie naturalności

Anna Sambor: Herbapol Polana to dwukierunkowa pielęgnacja w trendzie naturalności

>>Obecnie kosmetyki naturalne to rosnący trend, podobnie jak patriotyzm konsumencki, który sprawia, że robiąc zakupy, nie kierujemy się wyłącznie ceną, ale tym, czy dany produkt powstał w Polsce, i czy stoi za nim rodzimy producent. W przypadku marki Herbapol Polana tak właśnie jest.<<

Skąd pomysł na kosmetyki w ofercie Herbapolu?

Anna Sambor, dyrektor marketingu i rozwoju nowych produktów w firmie „Herbapol-Lublin”: Poszerzenie portfolio firmy „Herbapol-Lublin” S.A. o kosmetyki naturalne oraz suplementy diety to część strategii, jaką przyjęliśmy kilka lat temu. Nasza firma kojarzona jest w głównej mierze z sektorem spożywczym, w którym mamy stabilną i ugruntowaną pozycję, a zielony liść znajdujący się na naszych produktach jest dla konsumentów gwarancją jakości. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać wieloletnie doświadczenie oraz wiedzę na temat dobroczynnych właściwości ziół i roślin, jakimi dysponujemy, aby wejść na polski rynek kosmetyków naturalnych i zaproponować konsumentom produkty, które pozwolą im czerpać z bogactwa natury również jeśli chodzi o dbanie o urodę. Z naszych obserwacji i analiz wiemy, że konsumenci poszukują produktów, które będą skuteczne, a jednocześnie bezpieczne i naturalne w codziennej pielęgnacji. W efekcie wypracowaliśmy koncept marki Herbapol Polana, który nawiązuje do korzeni naszej firmy i miłości do natury, która wpisana jest w nasze DNA, a jednocześnie jest odpowiedzią na najbardziej aktualne potrzeby konsumentów.

Proszę więc powiedzieć coś więcej o koncepcji samego brandu...

Marka Herbapol Polana to wyjątkowe na polskim rynku podejście do pielęgnacji twarzy. Przy pracy nad jej założeniami wzięliśmy pod uwagę fakt, że to, jak wygląda nasza cera, nie zależy tylko od używanych kosmetyków. Równie duży wpływ ma na nią to, czego dostarczamy jej od środka. Dlatego nasze portfolio opiera się na koncepcie dwukierunkowej pielęgnacji, w którym używamy naturalne kosmetyki, które działają od zewnątrz, ale i suplementy diety, dzięki którym odżywiamy skórę od wewnątrz. Takie właśnie podejście i pomysł na markę sprawiają, że jesteśmy innowacyjni, a zarazem wiarygodni w oczach konsumentów – oferujemy im to, z czym od lat kojarzą Herbapol, czyli naturalny sposób dbania o siebie, tylko w nieco innym wymiarze.

Równie istotny dla marki Herbapol Polana jest skład naszych produktów. Opieraliśmy się przede wszystkim na bogactwie natury, która jest inspiracją od ponad 70 lat. Wszystkie produkty marki zawierają ekstrakt z czerwonej koniczyny, która z uwagi na swoje dobroczynne działanie na skórę, której zapewnia młody i promienny wygląd, potocznie nazywana jest rośliną kobiet.

Co więcej, w każdej z trzech linii tworzących markę, mamy jeden wiodący składnik aktywny, który determinuje działanie produktu oraz odpowiednio dobrane zioła i rośliny, dzięki którym produkty spełniają określone funkcje. Potwierdzają to liczne testy konsumenckie, jakie przeprowadziliśmy przed wprowadzeniem marki na rynek, w których produkty marki zdobyły wysokie oceny pod kątem jakości i skuteczności. W efekcie, wiele konsumentek wyraziło chęć ponownego zakupu. Jest to najlepszy dowód na to, że nasze produkty są skuteczne, a tym samym mają bardzo duże szanse na sukces na polskim rynku kosmetycznym.

Jak postrzegacie Wasze konsumentki?

Oferta marki Herbapol Polana skierowana jest do kobiet – świadomych i ciekawych nowości konsumentek, które szukają naturalnych, bezpiecznych i skutecznych produktów, które pozwolą im na holistyczną dbałość o urodę. Nasze konsumentki wybierają te marki, które – oparte na idei zgodnej z ich własnymi przekonaniami – są wiarygodne i spójne w swoim przekazie. W ofercie mamy kosmetyki skierowane do osób z różnymi potrzebami w kontekście pielęgnacji skóry w trzech liniach produktowych: Nawilżanie, Rewitalizacja oraz Odmładzanie.

Gdzie marka jest/będzie dystrybuowana?

Od momentu wprowadzenia marki Herbapol Polana na rynek konsekwentnie budujemy jej dystrybucję. Produkty Polana są już obecne w wybranych sklepach sieci Rossmann, w których umieściliśmy dodatkowe materiały PoS, podkreślające inspirowany naturą charakter marki. Bardzo dobrze rozwija się także nasza współpraca z drogeriami Natura, które posiadają nasze produkty zarówno w ofercie stacjonarnej, jak i online. Nawiązaliśmy również współpracę z kluczowymi przedstawicielami tradycyjnego kanału sprzedaży na rynku kosmetycznym. Oprócz tego produkty Herbapol Polana są dostępne także w sprzedaży online, w tym na naszej własnej platformie zakupowej www.e-polana.com.

Jakie są Państwa plany na ten rok?

Cieszymy się, że nowa marka zdobyła zainteresowanie oraz sympatię konsumentów. Z biznesowego punktu widzenia, jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych wyników, mając jednocześnie świadomość, że jesteśmy dopiero na początku drogi. Dlatego też, w pierwszej kolejności chcemy skupić się na dystrybucji. Jest to dla nas kluczowe z uwagi na dotarcie do szerokiej grupy klientów. Pomimo, iż w pandemii konsumenci przyzwyczaili się do zakupów online, to równie ważne jest to, abyśmy byli obecni w największych sieciach drogeryjnych w Polsce. Obecnie kosmetyki naturalne to rosnący trend, podobnie jak patriotyzm konsumencki, który sprawia, że robiąc zakupy, nie kierujemy się wyłącznie ceną, ale tym, czy dany produkt powstał w Polsce, i czy stoi za nim rodzimy producent. W przypadku marki Herbapol Polana tak właśnie jest.

Marka zadebiutowała na rynku w specyficznym okresie, dlatego pierwsze miesiące tego roku planujemy poświęcić także na jej promocję. Jesteśmy po pierwszej kampanii zrealizowanej w Internecie, a w planach mamy kolejne działania. Jednak mamy na uwadze, że w obecnej sytuacji pandemicznej musimy zachować elastyczność w realizacji tych planów. Niezależnie od tego, jestem przekonana, że będzie coraz więcej kobiet, które razem z marką Herbapol Polana będą chciały podkreślać piękno, które mają w naturze.

Dziękuję za rozmowę
Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
# Wywiady i opinie
 reklama