Amaderm: silver generation pełnoprawnym elementem marketingowej strategii

Amaderm: silver generation pełnoprawnym elementem marketingowej strategii

Magdalena Potakiewicz, Amaderm:

Społeczeństwo polskie, podobnie jak europejskie nieubłaganie starzeje się, a to sprawia, że coraz więcej marek kosmetycznych tworząc strategie rozwoju uwzględnia w niej segment wcześniej pomijany.

Silver generation stało się pełnoprawnym elementem marketingowej strategii. Oczywiście zwrócenie się marek w stronę generacji silver wymaga zmiany sposobu myślenia o osobach 50+, porzucenia stereotypów. Bo przecież wiek to tylko liczba w dowodzie! Kobiety należące do silver generation to osoby aktywne, najczęściej czynne jeszcze zawodowo, czerpiące z życia i podobnie jak młodsze konsumentki, szukające produktów, które zapewnią im komfort i poczucie zadbania o siebie. Co więcej, są to osoby korzystające z social mediów i doceniające wygodę e-commerce. Analizy użytkowników social mediów w Polsce udowodniły, że Facebook najbardziej angażuje osoby 35+, a stosunkowo duża część z nich to osoby powyżej 55 roku życia. W przeciwieństwie do młodszych odbiorców to użytkowniczki, których uwagę można skupić na dłużej (w przypadku generacji Z – to max 8 sek.), a przy tym są one aktywne i angażują się. Oczywiście FB to tylko przykład jednego z kanałów dotarcia, ale pokazujący, że nawet w odniesieniu do segmentu silver kanały społecznościowe mają potencjał, aby stać się zarówno źródłem inspiracji, miejscem szukania porad czy opinii o produktach, ale i doskonałym kanałem sprzedaży.

Warto również pamiętać, że podobnie jak w przypadku generacji Z czy Milenialsów, coraz większy procent silversów to świadome konsumentki, dla których tematy społeczne czy trendy zero/less waste mają znaczenie. Cenią one marki odpowiedzialne społecznie i autentyczne w swoim przekazie. Czasy, gdy krem na zmarszczki reklamowały 20-letnie modelki już się skończyły! Modelki seniorki zagościły, przewiduję, że na stałe, zarówno w kampaniach fashion, jak i linii kosmetycznych.

Dążenie do bycia autentycznym znalazło swoje odzwierciedlenie również w influencer marketingu. Wcześniej przedstawiciele silversów pojawiali się w świecie influencer marketingu jako wyjątek, ciekawostka, teraz coraz więcej marek wykorzystuje potencjał tego kanału dotarcia do grupy 55+. Oczywiście nasz rynek pod tym względem nie może się jeszcze równać z amerykańskim, ale widać wzrost zainteresowania tego typu kampaniami.

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama