Agnieszka Rajewska, Laboratorium Kosmetyczne Joanna: w sektorze kosmetycznym najmocniej zadziała „efekt smart shopping”

Agnieszka Rajewska, Laboratorium Kosmetyczne Joanna: w sektorze kosmetycznym najmocniej zadziała „efekt smart shopping”

Jaki będzie kosmetyczny świat po pandemii? Co zmieni się w zachowaniach konsumenckich? Z jakimi wyzwaniami  mierzą się firmy kosmetyczne? Pytamy o to przedstawicieli sektora...

- Czy pandemia koronawirusa to z Państwa perspektywy największe wyzwanie, z jakimi do tej pory mierzył się Wasz biznes?

Agnieszka Rajewska, dyrektor marketingu Laboratorium Kosmetyczne Joanna: Na pewno jest to sytuacja, z jaką do tej pory nie mierzył się cały świat - nie tylko branża kosmetyczna czy nasza firma. Covid-19 spowodował globalny paraliż oraz zahamowanie gospodarki.

Na szczęście nasza firma posiada w swojej ofercie głównie produkty do podstawowej pielęgnacji włosów i ciała, z ekonomicznego segmentu cenowego. Prognozujemy, że w kryzysie z produktów pierwszej potrzeby klienci nie będą rezygnowali.

Natomiast obawiamy się problemów  na innym obszarze naszej działalności, czyli ciągłości dostaw opakowań i surowców do produkcji kosmetyków.

- Jak Państwa firma zareagowała na tę sytuację? Które decyzje były kluczowe, by chronić biznes?

Staraliśmy się wyjść naprzeciw potrzebom naszych klientów. Dlatego też w firmowym e-sklepie promowaliśmy dostawy paczek do paczkomatów oraz edukowaliśmy klientów o bezpiecznych zakupach. W naszym e-sklepie przy zakupach powyżej 95 zł. obowiązuje darmowa dostawa do paczkomatów.

Ponadto w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku wprowadziliśmy linię produktów odświeżająco – antybakteryjnych, wyjątkowo skutecznych dzięki wysokiej zawartości alkoholu:

  • Odświeżający żel do rąk 100 ml ma działanie antybakteryjne potwierdzone badaniami. Bardzo wydajny, dzięki wysokiej zawartości alkoholu błyskawicznie się wchłania. Oczyszcza skórę bez użycia wody. Polecany szczególnie w podróży, pracy, szkole oraz wszędzie tam, gdzie umycie rąk jest utrudnione.

  • Odświeżająca chusteczka do rąk o działaniu antybakteryjnym potwierdzonym badaniami. Dokładnie oczyszcza bez użycia wody i mydła. Polecana szczególnie w podróży, pracy, szkole oraz wszędzie tam, gdzie umycie rąk jest utrudnione. Testowana dermatologicznie

  • Jednorazowe rękawiczki ochronne to doskonała propozycja dla osób, które chcą zachować bezpieczeństwo i ochronę. Opakowanie zawiera 20 kompletów rękawiczek pakowanych w oddzielne, pojedyncze torebki strunowe. Dzięki temu są wygodne w użyciu i przechowywaniu. Idealne do włożenia do torebki czy kieszeni. Polecamy stosowanie w przestrzeni publicznej: w szkole, podczas zakupów w sklepie, w samochodzie, na stacji benzynowej oraz wszędzie tam, gdzie konieczne jest zachowanie higieny.

- Jak marki powinny teraz komunikować się z konsumentami? Czy któreś kanały komunikacji zyskują na znaczeniu?

Obecnie najbardziej zyskującym na znaczeniu kanałem sprzedaży są sklepy internetowe. Jest to oczywiste, ponieważ są to zakupy bezpieczne, bez wychodzenia z domu. Nasz sklep internetowy również zanotował wzrost sprzedaży od rozpoczęcia się pandemii.

W sklepach stacjonarnych, które nie zostały zamknięte, zauważyliśmy oczywisty wzrost sprzedaży produktów do mycia i pielęgnacji rąk, ale również kosmetyków do domowej koloryzacji włosów czy domowej depilacji ciała.

- Czy w kryzysie można pracować na sympatię do marki? I przeciwnie, czym można tę sympatię tracić?

Jest to trudny czas i wymaga dużego taktu oraz monitorowania aktualnych nastrojów klientów. Z naszej strony staraliśmy się skłaniać klientów do bezpiecznych zakupów on-line, nawoływać do pozostawania w domu (#zostańwdomu), a przede wszystkim edukować o możliwości wykonania niektórych zabiegów kosmetycznych we własnym zakresie, np. koloryzacji włosów czy depilacji ciała.

Podczas pandemii branża kosmetyczna okazała serce najbardziej potrzebującym – my również przekazywaliśmy nasze produkty do DPS-u oraz domowego hospicjum. Tego typu inicjatywy wzbudzają tylko pozytywne reakcje.

- Jak długofalowo Covid-19 wpłynie na biznes kosmetyczny?

Naszym zdaniem duże grono konsumentów zrezygnuje z usług kosmetycznych czy fryzjerskich, sięgając po produkty domowego użytku.

Zabiegi depilacji czy koloryzacji włosów będą przeprowadzane bez pomocy specjalistów.

Do ich wykonywania nasza firma posiada wiele propozycji. W przypadku depilacji proponujemy najnowsze produkty Sensual Vegan: plastry do depilacji ciała czy twarzy lub kremy do depilacji. Są to produktu 100% pochodzenia naturalnego, 100% BIO, dedykowane klientom, którym los zwierząt nie jest obojętny. Produkty poza doskonałymi walorami użytkowymi, są przyjazne środowisku, biodegradowalne. Natomiast, jeśli chodzi o domową koloryzację marka Joanna oferuje kilka linii farb, każdy z klientów znajdzie coś dla siebie, tak aby przywrócić piękny odcień swoim włosom lub pozbyć się odrostów.

- Czy Covid-19 zrewidował pewne trendy kosmetyczne?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Jest jeszcze za wcześnie na stanowcze opinie. Na pewno klienci dłużej zastanawiają się nad każdą wydawaną złotówką, starają się robić bardziej przemyślane zakupy. Ograniczą zakup kosmetyków z segmentu premium, a do podstawowej pielęgnacji zaczną wybierać tańsze produkty.

- Czy w sektorze kosmetycznym zadziała „efekt szminki”, a może zaszła głęboka zmiana i mowa będzie raczej o „efekcie mydła”?

W  sektorze kosmetycznym najmocniej zadziała „efekt smart shopping”. Klienci będą kupowali kosmetyki dobrej jakości, ale w przystępnych cenach. Mamy nadzieję, że klienci będą wspierać polską gospodarkę i polskie przedsiębiorstwa, wybierając kosmetyki produkowane przez rodzime firmy.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
# Wywiady i opinie
 reklama