W tym roku Avon obchodzi swoje 135 urodziny. O sukcesach, wyzwaniach, zmianach i tym co niezmienne w firmie z tak długim rynkowym stażem opowiada nam Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska - Agnieszka Isa.
To prawda, zwłaszcza z tak bogatą historią i ważną misją. Od 135 lat troszczymy się o zdrowie i bezpieczeństwo kobiet, a także dajemy im możliwość zdobycia niezależności finansowej, pracy na własnych zasadach i ciągłego rozwoju zawodowego. Co ciekawe, w naszych laboratoriach 70% naukowców stanowią właśnie panie. M.in. dzięki temu świetnie znamy potrzeby naszych konsumentek i dajemy im dokładnie to, czego potrzebują. Zaledwie w ciągu ostatnich 3 lat nasze kosmetyki zdobyły 300 nagród. A jak głosi nasze urodzinowe hasło – „Dopiero się rozkręcamy”! W Avon codziennie podejmujemy szereg działań mających na celu stworzenie lepszego świata dla kobiet, dla każdego z nas. Nie zapominamy też o trosce o środowisko. W ramach „Commitment to Life”, złożonego przez firmy należące do grupy Natura & Co, planujemy jeszcze lepiej zadbać o naszą planetę. Pracujemy m.in. nad zwiększeniem udziału składników odnawialnych i naturalnych oraz nad formułami ulegającymi biodegradacji. I co ważne nie testujemy na zwierzętach, nigdzie na świecie.
Avon jest obecny w Polsce od 1992 roku i początkowo firma jedynie sprzedawała i dystrybuowała produkty na polskim rynku. Ale już po pięciu latach działalności w Polsce Avon uruchomił w Garwolinie fabrykę kosmetyków, która obecnie jest jedną z najnowocześniejszych i największych w Europie. Jeśli chodzi o największe wyzwania, z jakim musiała się zmierzyć firma, to na pewno przekonanie konsumentów do nowego modelu biznesowego, opartego na sprzedaży bezpośredniej. Jednak szybko okazało się, że ten model to idealne rozwiązanie, które odpowiadało na potrzeby ówczesnych kobiet. Konsultantka Avon, która odwiedzała kobiety w domu, nie tylko opowiadała im o aktualnych trendach i dobierała odpowiednie kosmetyki, ale też była pewnego rodzaju przyjaciółką. Dlatego chociaż obecnie bardzo silnie rozwijamy nasz katalog online czy aplikację Avon On dla Konsultantek, to właśnie relacje i bezpośredni kontakt z klientem pozostają w centrum naszych działań. Wciąż udoskonalamy nowoczesny model biznesowy, ale jednocześnie nie rezygnujemy z tradycyjnej sprzedaży bezpośredniej, która od 135 lat działa z powodzeniem.
Moja przygoda z Avon trwa już 20 lat. Dołączyłam do firmy, ponieważ bardzo chciałam być częścią międzynarodowej korporacji, która była znana nie tylko ze sprzedaży kosmetyków, ale także z działań na rzecz społeczeństwa, a przede wszystkim kobiet. Swoją karierę rozpoczynałam w polskim oddziale i pracowałam na różnych stanowiskach w marketingu, zdobywając doświadczenie zarówno w zakresie rozwoju sprzedaży, jak i budowania wartości marki. Później zajmowałam kilka kluczowych stanowisk kierowniczych, w tym dyrektora marketingu w RPA, dyrektora wykonawczego ds. marketingu na rynki Europy Zachodniej oraz dyrektora wykonawczego ds. marketingu na Turcję, Afrykę Północną i Bliski Wschód. Zanim objęłam stanowisko dyrektor generalnej w Polsce, pracowałam w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie zasiadałam w zarządach Avon w Chinach oraz na Filipinach.
Pracując w najróżniejszych miejscach na świecie, z ludźmi z różnych kultur, nauczyłam się uważnie słuchać, aby dobrze zrozumieć ich potrzeby. To właśnie dzięki osobom, z którymi pracuję w Avon, rozwinęłam jeszcze bardziej pasję do tego biznesu. Ale jak to mówią: nie ma to jak w domu. Polska to kraj bliski mojemu sercu, dlatego możliwość realnego wsparcia Polek, to dla mnie zaszczyt. I to jest właśnie mocna strona mojego pracodawcy – każda osoba związana z tą firmą naprawdę wpływa na losy czyjejś mamy, siostry czy przyjaciółki. Tworzymy niezwykłą społeczność opartą na relacjach, które bardzo szanuję.
Z okazji urodzin Avon i Fundacja Avon zadeklarowały, że globalnie przekażą 1 350 000 dolarów na rzecz kobiet. W tym roku dofinansujemy kolejne kilka tysięcy badań w ramach akcji Gabinety z Różową Wstążką. Ponadto nieustannie rozwijamy nasz biznes i dajemy milionom kobiet możliwość niezależności finansowej i rozwoju zawodowego. Właśnie uruchamiamy nowy program lojalnościowy dla naszych Konsultantek „Avon Nagradza”, który powstał przy współpracy z nimi. Obejmuje 5 różnych poziomów, a każdy z nich oferuje inny poziom rabatów, inne benefity oraz nagrody i wyróżnienia. To program, który daje naszym Konsultantkom wsparcie, którego potrzebują w codziennej pracy, oraz przywileje, na które zasługują. To nasza odpowiedź na ich pracę, zaangażowanie i lojalność oraz wkład w rozwój firmy w Polsce.
Avon od lat cieszy się wysoką świadomością wśród konsumentów i od lat pozostaje marką numer 1 w sprzedaży bezpośredniej kosmetyków. Jeśli chodzi o produkty, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością to bez wątpienia są to szminki. Trudno się dziwić, bo w ofercie Avon znajdziemy ich bardzo szeroki wybór – szminki Avon Ultra dostępne są w aż 48 kolorach. To daje gwarancję, że każda kobieta znajdzie w Avon idealny odcień dla siebie. Innymi produktami Avon, które kochają zarówno kobiety, jak i mężczyźni, są nasze zapachy. W każdej sekundzie firma sprzedaje na całym świecie aż 7 flakonów perfum – to więcej niż jakakolwiek inna marka. Najpopularniejsze są wciąż zapachy z linii Today Tomorrow Always, Far Away i Little Black Dress, które cyklicznie są także poszerzane o nowe warianty. Jeśli chodzi natomiast o produkty do pielęgnacji skóry, to najchętniej wybierane są te z linii Anew. Niedawno wprowadziliśmy nowe produkty z opatentowanym przez nas Protinolem™. To prawdziwa innowacja w walce z przedwczesnymi objawami starzenia się skóry. Dowód? Nasza Odmładzająca Kuracja Do Twarzy W Ampułkach dostała m.in. wyróżnienie Kosmetyku Wszech Czasów 2021. Co ciekawe, często słyszy się, że to retinol jest składnikiem znanym z działania przeciwzmarszczkowego, ale to właśnie Protinol™ stymuluje 2 typy kolagenu, które są odpowiedzialne za utrzymanie młodzieńczego wyglądu naszej cery. Potwierdzają to nasze klientki, które coraz chętniej sięgają po produkty z tym innowacyjnym składnikiem.
Od 135 lat zabieramy głos w ważnych i trudnych sprawach dla kobiet. W Polsce aktywnie prowadzimy dwie duże kampanie – Avon Kontra Rak Piersi oraz Avon Kontra Przemoc. Każdego roku zachęcamy Polki do profilaktyki raka piersi i dofinansowujemy tysiące badań USG piersi. Walczymy także z przemocą ze względu na płeć. Od lat wspieramy funkcjonowanie czterech poradni dla kobiet (dwóch telefonicznych i dwóch mailowych). Ponadto w tym roku przeznaczyliśmy 90 tys. zł. na wsparcie „Niebieskiej Linii” Instytutu Psychologii Zdrowia. Zaś przeciwprzemocowa aplikacja Avon Alert, którą uruchomiliśmy we współpracy z fundacją Feminoteka tylko w 2020 roku pomogła 3546 osobom. I nie są to suche liczby, bo za każdą z nich stoi czyjaś historia – historia, którą chcemy zmienić na lepszą.