Eurus: warto łamać stereotypy w przekazach marketingowych kierowanych do starszych konsumentów

Eurus: warto łamać stereotypy w przekazach marketingowych kierowanych do starszych konsumentów

Jolanta Górska, manager ds. mediów i PR Eurus:

Trendy są nieubłagane, ale te dotyczące przedstawicieli tzw. silver generation są bardzo pozytywne. Kult młodości, który przez wiele lat był dominujący w świecie beauty, ustępuje na rzecz inkluzywnego piękna, które obejmuje kobiety w każdym wieku, o różnym typie urody czy sylwetki.

W wielu środowiskach tzw. ageizm, czyli dyskryminacja ze względu na wiek jest tak samo potępiany jak rasizm czy inne dyskryminujące postawy. Na szczęście wielu marketerów postrzega duży potencjał zakupowy tej grupy odbiorców, a ich przekazy marketingowe łamią dotychczasowe stereotypy – dziś coraz częściej w świecie beauty czy w świecie mody widzimy dojrzałe modelki, kobiety aktywne, spełnione, świadome swojej wartości i bez kompleksów sięgające po produkty czy usługi, które jakiś czas temu były rezerwowane dla młodszych.

Dobry i autentyczny komunikat do tej grupy docelowej powinien opierać się na prostocie przekazu, transparentności co do składników aktywnych, procesów produkcji  wiarygodnych informacjach co do działania danego produktu, bez składania przez marki pustych obietnic np. „wiecznej młodości”.

Ciekawym przykładem brandu, która łamie stereotypy jest marka Receptury Babuszki Agafii – otóż np. kosmetyki do pielęgnacji włosów z tej linii są chętnie używane i polecane przez młode konsumentki, co świadczy o tym, że marka z Babuszką w nazwie może być i jest „cool”.  Planując działania komunikacyjne, mediowe skierowane do dojrzałych odbiorców należy również obalić mit mówiący o tzw. wykluczeniu cyfrowym tej grupy. Wśród konsumentów w wieku 50+ nastąpił wzrost odsetka osób korzystających z Internetu z 14% w 2007 roku do 45% w roku 2017, a ostatnie lata, a zwłaszcza czas pandemii jeszcze zwiększył ilość silversów korzystających z internetu, a część z nich po raz pierwszy (i na pewno nie ostatni) zrobiła zakupy online.

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama