Adriana Antas, Kanko: W naszych produktach stawiamy na jakość premium

Adriana Antas, Kanko: W naszych produktach stawiamy na jakość premium

Pielęgnacyjne rytuały to nie tylko kosmetyki, ale także coraz częściej akcesoria. Wystarczy zajrzeć na media społecznościowe, by przekonać się, jak popularyzują się rozmaite porady na masaże twarzy, ciała, skóry głowy. Wiele produktów wykorzystywanych w tych zabiegach pochodzi z niewielkich polskich manufaktur, choćby takiej jak świdnicka Kanko...

- W czym specjalizuje się firma Kanko? 

Adriana Antas, prezeska firmy: Produkujemy akcesoria do pielęgnacji ciała. Nasze produkty odpowiadają na rosnące wymagania oraz podstawowe potrzeby pielęgnacyjne społeczeństwa, wpisując się w jego współczesny obraz. Docierając do zapomnianych sposobów pielęgnacji, które były wykorzystywane już kilka stuleci temu, przywracamy metody dbania o ciało, namawiając by poszukiwać najwyższej jakości w każdej sferze życia.  

- Co wyróżnia Waszą markę na tle konkurencji? Obecnie wiele firm dołącza szczotki do ciała czy twarzy...

Zawodowy związek z projektowaniem spowodował, że poszukujemy przemyślanych i funkcjonalnych form, zaś zamiłowanie i wieloletnia tradycja w obróbce drewna jest podstawą naszej rzemieślniczej precyzji. Specjalizujemy się w drewnianych akcesoriach do codziennej pielęgnacji ciała. Wszystkie nasze produkty są produkowane w Polsce, z największą dbałością o detal i jakość wykonania. Każdy nasz produkt wykańczany jest ręcznie. Kontynuujemy tradycję polskiego rzemiosła w myśl nowoczesnego wzornictwa. 

- Czy Pani zdaniem mamy w Polsce rynek na akcesoria premium?

Świadomy i odpowiedzialny konsument orientuje się w procesach produkcji, które stają się jawne. Wybiera zatem przedmioty wyższej jakości, wykonane z naturalnych i dobrych materiałów. Starannie dokonuje selekcji przedmiotów, którymi się otacza.  

Mamy na to obecnie przestrzeń. Posiadamy wszystko, co jest nam potrzebne do przeżycia, a dostęp do dóbr jest nieograniczony. Teraz zmierzamy do uporządkowania przestrzeni, która nas otacza. Redukujemy ilość przedmiotów, na rzecz ich jakości i funkcjonalności.  

- Czym w najprostszym ujęciu różni się szczotka mass-marketowa od szczotki premium?

Przede wszystkim surowcami z jakich jest wykonana. Różnica w jakości oraz pochodzeniu materiałów jest naprawdę znacząca. Pozyskiwane przez nas drewno sezonowane jest przez okres dwóch lat, a nabicie wykonane jest wyłącznie z naturalnych surowców. Włosie, które wykorzystujemy do produkcji naszych szczotek, jest starannie prane i czesane, poddawane jest selekcji jakościowej i co najważniejsze, wykonane jest zawsze z czystego materiału. Wrażenia odbierane w tym samym czasie zmysłami wzroku i dotyku, uwypuklają ogromną różnicę między produktami niskiej jakości, dostępnymi w marketach a szczotkami wykonanymi ze starannością w manufakturach. Dotyk daje nam emocje, które są często bardzo trudne do zwerbalizowania ze względu na ich ukryty charakter. Konflikt między dotknięciem a słowami jest wyraźny, ale każdy kto bierze do ręki produkt premium, wie, co próbuję przekazać. To się czuje. Podczas targów branżowych, najbardziej rozczula mnie zachwyt klientów, podczas doznania haptyczności naszych produktów. To w jaki sposób głaskają drewnianą oprawę szczotki, pełni zachwytu, lub kiedy smyrają delikatnym włosiem kozim wnętrze swojej dłoni. 

- Do kogo kierujecie swoją ofertę?

Do świadomych konsumentów. Wyraźnie podkreślamy wartości, którymi się kierujemy. Stawiamy na prostotę, dlatego wytwarzane przez nas przedmioty cechują się funkcjonalnością i oszednością formy. Stawiamy na dobro natury, korzystamy z jej zasobów pozostając z nią w zgodnie. Obdarzamy szacunkiem materiały z którymi pracujemy, ludzi i przedmioty którymi się otaczamy. Namawiamy do szanowania siebie, swojego czasu, ciała i umysłu. 

- Jakie produkty i usługi oferujecie producentom kosmetyków?

Zawsze jesteśmy otwarci na każdą współpracę. Dzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem.Słuchamy potrzeb klientów i zwykle bardzo precyzyjnie dostarczamy ich rozwiązań. Czasami są to gotowe produkty, wykonane zgodnie zwytycznymi klienta, innym razem mieszamy im w głowie i wspólnie kreujemy zupełnie innowacyjne akcesoria, komplementarne do ich oferty kosmetyków. Szukamy zawsze nowych sposobów do łączenia produktów w rytuały.

- Jaki udział w sprzedaży generuje eksport?

Znaczący. Chociaż z każdym rokiem, nasz polski rynek zyskuje większą świadomość na temat naturalnych spososobów pielęgnacji. 

- Który trend kosmetyczny wspiera sprzedażowo produkty Kanko?

Wszechobecny trend na kosmetyki naturalne, który zdominował rynek światowy, spopularyzował szczotkowanie ciała. Jeszcze pięć lat temu, mało kto wiedział, jak w prawidłowy sposób używać szczotki do ciała. Obecnie zwracamy się w stronę holistycznego podejściado pielęgnacji ciała, które podkreśla znaczenie masażu i jego wpływ na ciało i duszę. Gdy ciało i duch funkcjonują w harmonii, uzewnętrznia się piękno. Gdy poświęcasz czas swojemu ciału, troszczysz się jednoczenie o umysł. Ta idea nas mocno wspiera.  

Dziękuję za rozmowę!
Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

# Wywiady i opinie
 reklama