Love Cosmetics Awards – zasięg dyskusji o konkursie wygenerował w ciągu roku sześć milionów odsłon i zero negatywnego kontekstu

Love Cosmetics Awards – zasięg dyskusji o konkursie wygenerował w ciągu roku sześć milionów odsłon i zero negatywnego kontekstu

Rok do roku przybywa marek zgłaszających swoje produkty w konkursie Love Cosmetic Awards.

Kilka tysięcy zgłoszeń, cztery edycje, wiele już nagrodzonych produktów, dwie gale online, dwa wydarzenia offline.

Liczymy, mierzymy, analizujemy, bo liczby stały się miarą sukcesu, a najważniejszą innowacją ostatniej dekady badań świadomości marketingowej (zarówno produktów, usług jak i marek) stała się analityka internetu. Media społecznościowe działają niczym lustro społeczne i wielka baza opinii publicznej. W sieci znaleźć można odpowiedzi na pytania - co jest modne, co ekscytuje klientów oraz czym żyje branża... Dostęp do ogromnej ilości danych, które internauci udostępniają za pośrednictwem platform społecznościowych pozwalają zrozumieć, w jakim miejscu znajduje się badany temat. Dlatego od samego początku LCA jest aktywne w sieci i stawia na transparentność. To okazało się prawdziwą siłą Love Cosmetics Awards.

Jak Love Cosmetics Awards postrzegany jest online? Kto, gdzie i jak dyskutował na temat konkursu?

LCA wzmiankowano online według SentiOne - od sierpnia 2021 do sierpnia 2022 - kilka tysięcy razy, a zasięg dyskusji sięga prawie 6 milionów odsłon. Pik internetowych dyskusji przypadł na 8 czerwca 2022 - w dzień po uroczystej gali wręczenia tegorocznych nagród. Nikogo nie zaskoczy pewnie, że 96% autorów publikacji o konkursie stanowią kobiety.

Chmura słów kluczowych - występujących w sąsiedztwie frazy “love cosmetics awards” w ostatnim roku - wygląda tak:

W trakcie trwania konkursu to organizatorzy i jurorzy piszą o startujących w LCA markach, promując to, co ciekawe, innowacyjne, warte uwagi konsumentów. Po ogłoszeniu wyników pałeczkę przejmują zwycięzcy, chętnie dzieląc się informacjami o swoim sukcesie na swoich socialach,np. tak: https://www.facebook.com/306834020798587/posts/605581180923868, co czasem podchwytują wysokozasięgowe media, jak np. RMF FM. 

Najczęściej w minionym roku o konkursie rozmawialiśmy na Facebooku oraz Instagramie (wg SentiOne). Nic dziwnego, te dwa kanały stanowiły miejsce, w których marki z dumą ogłaszały swoje zwycięstwa.


Co również istotne z roku na rok przybywa dyskusji na temat konkursu na LinkedIn. Nic dziwnego - firmy wykorzystują ten kanał coraz chętniej zarówno komunikacyjnie, jak też reputacyjnie. Poniżej kilka z 76 wzmianek na temat LCA.

Najwspanialsze jest jednak to, że o Love Cosmetics Awards nie padło w sieci ani jedno złe słowo! Co więcej… prawie 64% słów nacechowane jest pozytywnie.

O konkursie i odkrywanych przez LCA markach z zaangażowaniem mówią i piszą popularni blogerzy, w tym oczywiście konkursowi jurorzy reprezentujący konkursowy hasztag #emotions - NostressBeauty oraz CharlieNose. Ich odbiorcy polubili zarówno konkursowe unboxingi, a jeszcze bardziej rzetelne recenzje dotyczące zgłaszanych produktów. Tu znów wraca kwestia transparentności, która jest supermocną stroną Love Cosmetics Awards i świadomego wykorzystywania siły social mediów w konkursowej komunikacji. Najczęściej udostępnianą wg Buzzsumo treścią związaną z Love Cosmetics Awards był jednak film - relacja z tegorocznego wydarzenia.

W oparciu o Ask The Public, możemy stwierdzić, że najchętniej googlowano “Love Cosmetics Awards” w odniesieniu do dat i nominowanych w minionych latach.

Warto dodać, że kosmetyki to siódma pod względem popularności kategoria tematyczna poruszana w polskiej sieci, przed nią są dziedziny angażujące ogólnospołecznie, takie jak między innymi polityka, technologia czy sport. Roczne podsumowanie aktywności online związanych z Love Cosmetics Awards pokazało, że tendencja jest stale rosnąca, a zaangażowanie w mediach społecznościowych jest wprost proporcjonalne do wielkości konkursowego sukcesu!
 

autorka: Jagoda Prętnicka-Markiewicz, analityczka social mediów, jurorka Love Cosmetics Awards
# LOVE COSMETICS AWARDS
 reklama