To nie zdarza się przesadnie często, by właściciele firm byli tak zaangażowani w komunikację w social mediach i tak dobrze rozumieli ten świat, jak w przypadku Joanny Zgajewskiej i Anity Zacharskiej. Ale też nie dziwi nas to przesadnie, wiedząc, że założycielki BasicLab od początku budowały swój brand na zaufaniu konsumentów i szczerej, zaangażowanej komunikacji. Efekt? Oddana społeczność Basicloverek i Basicloverów!
Joanna: Od samego początku postawiłyśmy na strategię bardzo prostą w założeniach, ale w praktyce wcale niełatwą w realizacji. Skupiamy się na tworzeniu jak najlepszych produktów i przestrzegamy uczciwych zasad w komunikacji z Klientami. Obie mocno wierzymy, że te dwa elementy przekładają się na reputację i zasięgi. Klienci cenią marki, które dotrzymują obietnic. To jest właśnie nasz Święty Graal. Jeżeli pierwszym celem marki są zasięgi, to istnieją prostsze ścieżki do wybicia się w internecie. My czerpiemy radość ze świadomości, że dostarczamy ludziom produkty, które zmieniają stan ich skóry na lepsze.
Anita: W BasicLab w każdy kanał social media wkładamy sporo pracy, dostosowując język i formę do specyfiki kanału. Mamy jednak edukacyjne treści i wymagający produkt, więc na pewno jest nam trudniej na kanałach nastawionych na czystą rozrywkę
Joanna: Siłą: szybkość informacji i dostęp do wiedzy. Słabością to samo: prawda i fałsz rozprzestrzeniają się w internecie z tą samą szybkością. Jako użytkownicy wszyscy nadal uczymy się zasady, że w przypadku każdej informacji istotne jest jej źródło, ale nadal nie mamy skutecznego sposobu na odsiewanie ziarna od plew i ulegamy łatwo manipulacjom.
Anita: Mamy spory własny zespół do obsługi kanałów social media. W przypadku marki o takim DNA jak nasza, nie ma innej opcji. Nie wyobrażamy sobie, komunikować się z naszymi Klientami przez pośredników. Chcemy dzielić się z nimi wiedzą i pierwsi słyszeć, co mają nam do powiedzenia.
Joanna: Social media są nam bliskie, bo kiedy wprowadzałyśmy BasicLab od początku samodzielnie prowadziłyśmy nasze kanały. Poznałyśmy tę działkę od podszewki i to doświadczenie procentuje do dziś.
Anita: Nigdy nie składaliśmy naszym Klientkom i Klientom obietnic bez pokrycia i nie będziemy tego robić.
Joanna: …nigdy nie kupowaliśmy lajków czy followersów, nawet nie wiemy jak to się robi.
Joanna i Anita: Bo my nie tylko szanujemy nasze Basicloverki, ale także bardzo je lubimy. 😊