LCA 2024 - Responsible Company - Sensum Mare

LCA 2024 - Responsible Company - Sensum Mare

Co jest przyczyną powstawania nowotworów skóry oraz co powoduje przyspieszenie procesów starzenia się skóry? Nie ma wątpliwości - jest to przede wszystkim promieniowanie UV. Specjaliści zgodnie i głośno apelują: kosmetyki z filtrami ochronnymi należy stosować przez cały rok, nie tylko latem.

Marka SENSUM MARE zdecydowała się, że zaangażuje się mocno w działania edukacyjne, by zwiększać świadomość zagrożenia chorobą, wczesnego wykrywania, a przede wszystkim właściwej profilaktyki. Bo w przypadku czerniaka zarówno czujność, jak i prewencja mają kolosalne znaczenie. Coroczne badania znamion to najlepsza metoda, by mieć pewność, że nic złego w naszym organizmie się nie dzieje, a jeśli któraś ze zmian jest podejrzana - działać na tyle szybko, by nie dać chorobie szans. Rak wcześnie wykryty to rak wyleczalny - to trzeba mocno podkreślać! Podobnie jak niezmiennie należy przypominać, że nie ma lepszego zabezpieczenia zarówno przed czerniakiem, ale też starzeniem się skóry, niż dobry kosmetyk z wysokim filtrem. - Należy jednak pamiętać, że nie każdy kosmetyk z filtrem SPF zapewnia odpowiednią ochronę. Kluczowa jest jakość i siła ochronnych filtrów oraz ich właściwe zastosowanie - mówi Maciej Tęsiorowski, współwłaściciel marki SENSUM MARE.  

Świadomość rośnie, ale nie brak też foto-mitów

Z jednej strony świadomość rośnie: w social mediach nie brak influencerek, które konsekwentnie promują odpowiedzialne korzystanie ze słońca i przypominają, że skórę przed promieniowaniem UV należy chronić przez cały rok - nie tylko latem. Duża grupa konsumentów naprawdę sprawdza, czy ich codzienny kosmetyk ma filtr, a będąc na wakacjach nie oszczędzają na ilości aplikowanych kosmetyków słonecznych. Z drugiej strony mamy obóz denialistów zjednoczony pod hasłem oleju z pestek malin. To wcale niemała grupa osób, które nie tylko negują skuteczność filtrów SPF, ale przypisują im nieprawdziwie działania niepożądane czy wręcz szkodliwe dla zdrowia. Czas edukacyjnych kampanii zatem wcale nie minął. Wręcz przeciwnie - siła social mediów pozwala głupim mitom rosnąć zasięgowo. Gdy stawką jest ludzkie zdrowie i życie, warto zachować się odpowiedzialnie.

Te dane alarmują

Maciej Tęsiorowski i Łukasz Kołodziejek zdecydowali, że ich marka podejmie rękawicę. Tym bardziej, że dane dla polskiej populacji w zakresie nowotworów skóry nie wypadają optymistycznie. Według najnowszych danych Krajowego Rejestru Nowotworów, na czerniaka w 2020 r. zachorowało blisko 3 300 osób, a u prawie 10 800 zdiagnozowano inne nowotwory złośliwe skóry, w tym raka podstawnokomórkowego i kolczystokomórkowego. Eksperci biją na alarm: liczby te w rzeczywistości mogą być jeszcze wyższe, pacjentów przybywa, chorują coraz młodsze osoby, a świadomość problemu i możliwych form profilaktyki jest wciąż bardzo niska.

- Główną przyczyną wszystkich nowotworów złośliwych skóry jest nadmierna ekspozycja na słońce, tzw. kąpiele słoneczne, zwłaszcza gdy powodują oparzenia i powstawanie pęcherzy. Promienie ultrafioletowe (UV) uszkadzają materiał genetyczny (DNA, kwas deoksyrybonukleinowy) w skórze, powodując tworzenie się nieprawidłowych komórek. Wszyscy jesteśmy narażeni na zachorowanie, a w szczególności osoby o jasnej karnacji, niestosujące żadnej formy ochrony przed szkodliwym promieniowaniem. Należy pamiętać, że choć słońce przyczynia się do wytwarzania przez organizm witaminy D, to nadal nadmierna ekspozycja na słońce, szczególnie w godzinach 11:00 – 16:00, jest szkodliwa - alarmuje Szymon Bubiłek, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma.

Kampania „Twoja skóra gotowa na lata”

Kampania edukacyjna „Twoja skóra gotowa na lata” została zainicjowana przez SENSM MARE na początku lipca 2023, wraz z premierą nowej odsłony kultowego SPF marki - ALGODROPS SATIN. Marka nawiązała strategiczną współpracę ze Stowarzyszeniem Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki SARCOMA, w ramach której wspólnie edukują i zwracają uwagę na ochronę przed szkodliwym promieniowaniem UV.

- Dbając o zdrowie skóry, tworzymy kosmetyki ochronne z wykorzystaniem najnowszej generacji filtrów przeciw promieniowaniu UV. Wyznaczamy rynkowe trendy w zakresie ochrony skóry. Jako pierwsza polska marka naturalna wypuściliśmy ultra lekkie krople ochronne ALGODROPS, które wyznaczyły nowy kierunek dla produktów SPF na rynku. Za tym rozwiązaniem poszły inne firmy - zauważa Maciej Tęsiorowski. Łukasz Kołodziejek dodaje, że firma zdecydowała, że 5% zysku ze sprzedaży online w ich sklepie kolejnej nowości - lekkiej emulsji ochronnej przeciw fotostarzeniu o satynowym wykończeniu ALGODROPS SATIN SPF 50+, będzie przekazywać na działania statutowe Stowarzyszenia SARCOMA. - Odpowiedzialność za otaczający nas świat, dbanie o zdrowie naszych klientek i klientów – to nie tylko dobra praktyka CSR, ale przede wszystkim nasza potrzeba, jako osób tworzących odpowiedzialną firmę - podkreśla Maciej Tęsiorowski.

O kampanii było głośno

Kampania edukacyjna oraz informacja o przekazywaniu części zysku ze sprzedaży, zostały bardzo ciepło przyjęte zarówno przez klientów marki, influencerów, jak i media. To jednak nie wszystko, co SENSUM MARE zdecydowało się robić w temacie profilaktyki chorób skóry. Na premierowym evencie słonecznej nowości w Warszawie w lipcu 2023 roku można było przebadać znamiona w mobilnym gabinecie zwanym #FuraZdrowia. Z zaproszonych 250 osób około 60 skorzystało z bezpłatnego badania znamion przez chirurga onkologa. Znamiona zbadała nasza redakcyjna koleżanka Weronika Zach i poczuła się zdecydowanie uspokojona! Temat kampanii edukacyjnej podjęły szeroko media. Wśród ogromnej liczby publikacji (ponad tysiąc) wzmianki o kampanii znalazły się między innymi w TVP 3, Radio Dla Ciebie, Vogue.pl, kobieta.gazeta.pl, Magazynie Zwierciadło, Elle, Viva!, Twój Styl, a także Forbes.pl. O kampanii edukacyjnej chętnie pisały również portale kosmetyczne, w tym wirtualnekosmetyki.pl, portale medyczne oraz media lokalne, a zasięg wszystkich publikacji przekroczył najśmielsze oczekiwania marki. Informacja o akcji dotarła aż do ponad 5 milionów odbiorców!

OPINIA JURY:
Działania podjęte przez SENSUM MARE wpisują się w odpowiedzialne podejście do ważnych zagadnień społecznych, w jakie może i powinna angażować się branża beauty. Kosmetyki to nie tylko produkty, które upiększają, poprawiają nastrój, pielęgnują, ale w przypadku produktów z filtrami SPF także chronią nasze zdrowie. Edukacja na rzecz profilaktyki czerniaka jest potrzebna. Dane o zachorowaniach są najmocniejszym argumentem za. Warto wykorzystywać zasięgi marki i możliwości, jakie daje współpraca z mediami, dla robienia rzeczy wartościowych i potrzebnych. Gratulacje za bardzo dobre kosmetyki z ochroną SPF, brawa za mądry CSR. Doceniamy!

Materiał powstał we współpracy z laureatem konkursu Love Cosmetics Awards - firmą SENSUM MARE.
# LOVE COSMETICS AWARDS
 reklama