LCA 2021: Go Global - Elfa Pharm Polska

LCA 2021: Go Global - Elfa Pharm Polska

Elfa Pharm Polska sprzedaje swoje produkty w 37 krajach na całym świecie.To zdecydowanie strategiczny kierunek rozwoju firmy. Dzięki temu, że marki z jej portfolio zyskują coraz większą popularność na całym świecie, a sprzedaż sukcesywnie rośnie, firma może skupić się na tworzeniu kolejnych interesujących nowości.

Katar, Tajwan, Cypr, Holandia, Grecja czy USA to tylko nieliczne z krajów, w których dostępne są jej produkty, a do tej listy wciąż dochodzą kolejne.

W ciągu 5 lat od 2015 do 2020 r. obrót w eksporcie wzrósł o 378%, a jego udział w obrocie całej firmy z niecałych 12% w 2015 r. do prawie 28% w 2020 r. Dotychczasowe dane za obecny rok wskazują, że już ponad 1/3 sprzedaży pochodzi z eksportu.

Przepis na zagraniczny sukces?

Uważność pod wieloma względami, także kulturowymi, w budowaniu marki za granicą. Zaufanie do lokalnych dystrybutorów i stawianie na partnerskie relacje. Otwartość na zmiany, na które mogą wpływać lokalne wymagania, gusta czy normy społeczne. Ścisłe przestrzeganie przepisów regulujących rynek kosmetyczny w każdym z krajów, w których firma jest obecna. To tylko część zasad, które są ważne dla każdego ambitnego eksportera.

- Oczywiście nie ustajemy w zwiększeniu dystrybucji w naszym kraju, natomiast jesteśmy dumni z tego, że jako polska, rodzinna firma cały czas poszerzamy naszą dostępność o kolejne rynki i nie zamierzamy z tego rezygnować – komentuje Tomasz Topolski, członek zarządu Elfa Pharm Polska.

#GlobalPotential

Podobnie jak w przypadku wielu innych polskich eksporterów dla Elfa Pharm Polska najbardziej perspektywiczne rynki to zarówno Bliski jak i Daleki Wschód, gdzie jest wciąż bardzo duży potencjał na dalsze wzrosty sprzedaży. Ciekawe wydają się też rynki Ameryki Łacińskiej – tam jeszcze firma nie sprzedaje, ale uważnie analizuje możliwości wejścia w najbliższym czasie.

Jak na sytuację eksportu wpłynął Covid-19? Tomasz Topolski podkreśla, że przede wszystkim to nie był czas na panikę. - Musieliśmy zapewniać dostępność produktów odkażających, wspierać naszych dystrybutorów za granicą w maksymalnym wykorzystaniu on-line jako formy sprzedaży. W okresie niepewności (również ekonomicznej) zauważyliśmy jeszcze większy popyt na tańsze produkty do pielęgnacji skóry czy włosów praktycznie na wszystkich rynkach. Na pewno wynika to z obawy wielu ludzi o swoje miejsca pracy i zarobki – zauważa Topolski.

Elfa Pharm Polska konsekwentnie inwestuje w eksport, zdając sobie sprawę, że dywersyfikacja przychodów zapewnia firmie większą stabilizację i odporność na ewentualne kryzysy. Firma od zawsze stawia na zróżnicowane portfolio, dopasowane do oczekiwań i preferencji lokalnych odbiorców. Ważne są dla niej bliskie i partnerskie relacje z dystrybutorami, którzy najlepiej znają specyfikę swojego rynku, dlatego chętnie wspiera ich działania sprzedażowe i marketingowe.

Siłą PL-Beauty, której częścią jest Elfa Pharm Polska, jest korzystna relacja jakości do ceny oferowanych produktów, ich atrakcyjność wizualna i zastosowanie nowatorskich rozwiązań, podążanie za światowymi trendami, a przy tym elastyczność w działaniu i duże moce produkcyjne. Pozwala to reagować na potrzeby konkretnych rynków niezwykle sprawnie, co doceniają zagraniczni partnerzy. Nie bez znaczenia jest również europejskie pochodzenie kosmetyków. Znaczek UE na rynkach azjatyckich jest rękojmią najwyższej jakości i najlepszych kosmetycznych tradycji. To też nas globalnie wzmacnia. A każdy atut to przecież początek przekuwania potencjalnych szans w realny sukces!

# LOVE COSMETICS AWARDS
 reklama