Dotyczy to każdej sfery ich życia: także kosmetyków, po które na co dzień sięgają.
W roku 2019 mieliśmy na rynku kosmetycznym prawdziwie wegański boom. Powstawały nowe craftowe brandy, ale również wiele istniejących marek (także konwencjonalnych) zwiększyło ofertę o produkty wegańskie. To pokazuje, że zaiste siła trendu jest wielka.
Ciekawym zjawiskiem jest stosunkowo wysokie zainteresowanie tą kategorią produktów wśród osób, które nie są weganami czy wegetarianami! Dzieje się tak dlatego, że część ludzi nie chce zmieniać swoich nawyków jedzeniowych, jednak w innych obszarach życia stara się ograniczać przyczynianie się do krzywdzenia zwierząt. Oczywiście w tej materii też panuje spory bałagan mentalny i zjawisko fake newsów: na pewno warto powiedzieć to jeszcze raz i głośno: w UE testy kosmetyków na zwierzętach są niedopuszczalne.
Kosmetyki wegańskie mają swoich fanów wśród wielu gwiazd i celebrytów. Na wyłącznie wegańskie składniki w swoich produktach stawia makijażystka Kate von D. Wielką zwolenniczką rozwiązań wegańskich jest Meghan Markle. Zadeklarowanymi wegankami są również Joanna Krupa, Maja Ostaszewska czy Agnieszka Woźniak-Starak.
Kosmetyki takie bazują na recepturze całkowicie roślinnej. Znajdują się w nich wyciągi roślinne, ekstrakty ziołowe i składniki mineralne. Kosmetyki wegańskie nie mogą mieć natomiast w składzie żadnych składników pochodzenia zwierzęcego (np. kolagenu, wosku pszczelego, miodu czy protein mlecznych). Ponadto nie powinny zawierać żadnych sztucznych barwników, parabenów, składników syntetycznych – co wynika nie tyle z koncepcji produktu wegańskiego, co ogólnej dbałości o wysoką jakość produktu.
W Love Cosmetics Awards ponownie mieliśmy niezły tłok w kategorii #Vegan Friendly. Wszystkie kosmetyki spełniały wymogi formalne, więc wege-washingu nie doświadczyliśmy. Najbardziej urzekła nas linia Pure by Clochee. Bo jest kompletna. Rozsądna cenowo. Absolutnie przyjemna w użytkowaniu.
Kosmetyki Pure by Clochee są przyjazne skórze, ekologiczne, skuteczne. Produkowane są w Polsce (firma Clochee ma siedzibę w Szczecinie), co również jest eko-friendly, bo im bardziej lokalna produkcja, tym mniejszy ślad węglowy przecież;-)
Z linią Pure, Clochee weszło na rynek na początku 2019 roku. Oferowane w niej produkty pielęgnacyjne charakteryzują się trzema głównymi torami działania i dedykowane są dla skóry: suchej, naczyniowej oraz tłustej, mieszanej, problematycznej.
Stworzone z myślą o zapewnieniu kompleksowej, codziennej pielęgnacji.
Bazą dla naturalnych kosmetyków do pielęgnacji twarzy są wysokoskoncentrowane składniki aktywne, które gwarantują skuteczność produktów i zapewniają widoczne efekty. Każdy z surowców wchodzących w skład kosmetyków Pure By Clochee został wybrany z uwagi na swoje właściwości upiększające, terapeutyczne i ochronne.
W mleczkach, olejkach i naturalnych kremach do twarzy znajdziemy między innymi:
Receptury produktów są opracowane z myślą nie tylko o ukojeniu skóry, ale także zmysłów. Równowaga w każdym aspekcie życia jest kluczowa do zachowania pięknego wyglądu skóry – dlatego twórcy Pure by Clochee z dużą starannością opracowują piękne kompozycje zapachowe i dbają o przyjemną konsystencję kosmetyków. Nam Pure by Clochee pachną wakacjami!
Daria Prochenka, właścicielka firmy: Kosmetyki naturalne w branży kosmetycznej to kierunek, który jest aktualnie bardzo na topie. Wiele tradycyjnych marek postanowiło ostatnio dołączyć do sektora „zielonych” kosmetyków. Wśród naturalnych produktów czołowe miejsce zajmują kosmetyki wegańskie. Dlaczego? Nie trzeba prowadzić na co dzień bardzo restrykcyjnego, wegańskiego trybu życia, aby walczyć o prawa zwierząt, dbać o ich dobro i starać się aby żadne z nich nie cierpiało. Matka natura zawarła w roślinach wiele wystarczająco dobrych substancji, które potrafią wydobyć z nas naturalne piękno, wzmocnić skórę i zapobiegać efektom jej starzenia się. Kosmetyki wegańskie to pewność, że nie ma w nich żadnych odzwierzęcych substancji.
Nagradzamy za spójną koncepcję linii, przemyślane składy, przyjemność codziennej pielęgnacji #veganfriendly.
Ta publikacja jest częścią akcji Love Cosmetics Awards na rzecz Fundacji Piękniejsze Życie