Warto więc wychodzić z założenia, że fani to nie tyle nasi konsumenci, ale osoby, które mają podobny styl, podobne zainteresowania, podobne poczucie estetyki.
Okazuje się, że około 30% czasu, jaki spędzamy w sieci, zabiera nam przeglądanie social mediów. Staje się on powoli swoistym kosmosem: bez początku i bez końca. Podobnie jak wszechświat wciąż poszerza swoje nieskończone granice. Wyzwaniem jest więc, by w tej ilości publikowanych treści przyciągnąć uwagę odbiorców, wzbudzić ich reakcje i zaangażowanie.
Nie uda się to nigdy, jeśli przekaz dotyczyć będzie jedynie prezentowania kolejnej nowości w portfolio lub w mniej czy bardziej nachalny sposób nakłaniał do zakupów. W takim przypadku można liczyć co najwyżej na szybkie „odlajkowanie” i tracenie w zasięgach organicznych.
Poradami, inspiracjami, dialogiem. Warto zawsze mieć na uwadze, że media społecznościowe to kontakt, dwustronna komunikacja, dzielenie się opiniami i wrażeniami (także negatywnymi, dlatego ważne, by wiedzieć, jak z krytyką się mierzyć).
To wspólnota złożona z pojedynczych atomów, a nie grupa, którą można dowolnie „zarządzać”. Budowanie relacji to długi proces, ale zyskują na nim marki, które są przyjaciółmi swoich klientów. Takie, które skracają dystans, wiedzą czym jest real time marketing, potrafią szybko reagować, bo czas w social mediach jest zawsze teraźniejszy. Tu nie ma powrotów do przeszłości;-)
W przypadku kosmetyków ważna jest również estetyka kanałów social mediowych. Obraz mówi więcej niż tysiąc słów, dlatego musi być magnesem, który przyciągnie uwagę odbiorców.
O ile „domowe montaże” filmów czy kiepskie światło na zdjęciach można wybaczyć na prywatnym profilu użytkownika, to w przypadku marek, takie niedoróbki są nie do przyjęcia. Ma być autentycznie, ale też profesjonalnie. Piękne zdjęcia, wciągające filmy, kreatywne teksty (bez przynudzania) - to taki SOCIAL MUST
Producenci lakierów hybrydowych bardzo dobrze wykorzystują siłę internetu i social mediów. Przykładem świetnie prowadzonego profilu jest marka NeoNail.
Obecność w kanałach social media stanowi bardzo ważny aspekt działań marketingowych marki. Nic dziwnego. Duża część jej grupy docelowej to aktywne użytkowniczki mediów społecznościowych, więc bezpośredni kontakt z nimi pozwala na bieżąco analizować potrzeby tej grupy, a co za tym idzie, kształtować ofertę w sposób stricte dopasowany do potrzeb rynku. Feedback to świetne narzędzie dla producentów - trzeba tylko umieć z tego korzystać;-)
W kanałach social mediowych NeoNail pokazywane są nie tylko nowe produkty, ale przede wszystkim pojawia się dużo treści edukacyjnej, np. jak nakładać lakier hybrydowy czy jak go bezpiecznie zdejmować (hit w czasie pandemii!
Marka kreuje trendy i inspiruje. Prowadzi atrakcyjne konkursy, które zwiększają zaangażowanie konsumentek. Współpracuje z wybranymi influencerkami i celebrytkami. Siłę zasięgów wykorzystuje nie tylko na kampanie produktowe, ale również społeczne, np. "Zawsze bądź sobą", w której mierzy się z presją nieustannej krytyki wobec kobiet.
Budowanie wizerunku przez media społecznościowe jest niezwykle ważne. Trzeba być uważnym, by nieprzemyślanym komentarzem albo dwuznacznym postem nie narazić marki na kryzys wizerunkowy lub utratę reputacji.
Liczby pokazują ogromne zasięgi marki i potwierdzają zaangażowanie jej fanek NeoNail. Społeczność zbudowana wokół marki NeoNail w social media to olbrzymia grupa aktywnych użytkowniczek, które z chęcią dzielą się wiedzą, inspiracjami i nowinkami z zakresu stylizacji paznokci.
Wyzwaniem i kluczem do sukcesu jest dziś mix kanałów, który pozwala na bezpośrednie dotarcie do fanek manicure hybrydowego oraz budowanie brand experience na wielu polach. W dłuższej perspektywie dobrze prowadzone profile mają przede wszystkim wpływ na pozytywny odbiór marki przez konsumentki i partnerów biznesowych, a to przekłada się na wymierne wzrosty sprzedaży.
Marka NeoNail w wiodących kanałach social mediów ma imponujące wyniki:
Instagram 339 tys. obserwatorów https://www.instagram.com/neonailpoland/?hl=pl
Facebook 573 tys. obserwatorów https://www.facebook.com/NeoNailPL/
YouTube 32,8 tys. subskrypcji https://www.youtube.com/user/NeoNailProfessional
Ta publikacja jest częścią akcji Love Cosmetics Awards na rzecz Fundacji Piękniejsze Życie