Na półkach sklepowych kosmetyków przybywa, co oznacza, że aby zdobyć zainteresowanie klienta, produkt musi się wyróżnić! Jednak decyzje o zakupie podejmowane są dużo wcześniej niż w sklepie. Dziś to nie opakowanie determinuje wybór. Marki łowią (niemal literalnie) klientów dużo wcześniej. Zwykle dzieje się to właśnie w internecie.
Jako juror nie koncentrowałam się na składzie i zastosowaniu - moja wiedza na ten temat jest raczej intuicyjna. Oceniałam zatem kombinację wiarygodności - obietnic składanych w kanałach social media z opiniami internautów oraz czymś zaskakującym i nowatorskim, czasami nawet technologicznym.
Foreo - szczoteczki soniczne do oczyszczania twarzy. Innowacyjna nowość rynkowa, doskonała kampania online z wykorzystaniem influencerów, bardzo zasięgowa komunikacja na Instagramie… i przede wszystkim apka, która podbiła moje serce. Jak oceniają produkt internauci? Bardzo dobrze! 38% wzmianek pozytywnych (ostatni rok) to świetny wynik. Rozproszone źródła dyskusji o Foreo, takie jak - Facebook, blog, instagram, portale, video, świadczą o dobrym zrozumieniu grupy docelowej produktu.
HelloBody - zadałam sobie pytanie: “Czy produkty tej marki można dostać poza siecią?”. Nie miałam okazji widzieć ich na półkach sklepowych, a mimo to w 2019 roku, na temat HelloBody pojawiło się ponad dwadzieścia tysięcy wzmianek w polskiej sieci, z czego 44% ma wydźwięk pozytywny.
Baza mineralna Indigo - będę stosować! Nie bez znaczenia była oczywiście wyróżniająca się forma prezentacji produktu - zaproszenie na profesjonalny manicure. Na co dzień korzystam z dobrodziejstwa manicure hybrydowego, a bazy Indigo dopiero poznałam.
Pozostając w temacie paznokci.... wiosenna odsłona kolorów NeoNail jest zjawiskowa. Marka zaproponowała niezwykle soczyste barwy lakierów, obok których nikt nie przejdzie obojętnie. A na ich social mediach zawsze się dzieje:-)
Eveline Cosmetics doceniam za udane współprace z youtuberkami! Co na to użytkowniczki sieci? Dobra jakość, barwna paleta i rozsądna cena, to najczęściej wzmiankowane w konteście marki opinie.
Yope, od zawsze wprost ubóstwiam i mocno kibicuję marce. Niczym mnie przez kilka lat nie rozczarowali. Forma, zapachy i spójność w komunikacji (pastelowy i konsekwentnie prowadzony Instagram), są warte uznania.
Palety cieni od Affect - nieustająco doceniam prostotę, piękno i wydajność palet producenta. Nie jestem odosobniona - poza mną, tylko w tym roku słowa uznania w sieci przekazało marce kilkanaście tysięcy osób.
Bambi Eye - tusz od L'Oreal Paris. Podoba mi się jak w nienachalny i autentyczy sposób, tusz promuje ambasadorka L’Oreal - Karolina Gilon. To dobry przykład tego, jak trafiony influencer, współpracujący z marką dłużej, przekłada się na jej wiarygodność.
Oceanic - Girls & Boys, to seria kremów dla młodzieży - dla mnie już za późno...ale instagramowe, oryginalne pudełka kremów zdecydowanie podbiją serca młodych. Forma komunikacji na opakowaniach z użyciem hashtagów, to świetny mariaż online z offline, dziś coraz bardziej niezbędny w tej branży.
Last but not least - bardzo urzekła mnie marka Alkemie swoją linią kremów do twarzy Trend Alert - GENIALNA identyfikacja wizualna oraz nazwy i opisy produkrów!
Dodatkowe brawa należą się Ziai, za udany start na Tik Toku oraz linię JeJu!
Chciałabym jeszcze osobiście wyróżnić: Mokosh - za fantastyczne świece zapachowe, Mary Kay za żelowe płatki pod oczy, Glov - za rękawice dla mężczyzn, Bosqie - uwielbiam zioła kąpielowe, Slaap - za naukę rytuałów wieczornych.
Dziękuję wszystkim uczestnikom konkursu. To były intensywne tygodnie sprawdzania i testowania produktów, a także weryfikacji tego, jak ze swoją “fizyczną” stroną korespondują w sieci. Niejednokrotnie byłam niezwykle pozytywnie zaskoczona! Moja przygoda z branżą kosmetyczną jest dzięki Wam niezwykle rozwijająca.