Yope wspiera seniorów

Yope wspiera seniorów

Święta powinny sprzyjać dzieleniu się tym, co najlepsze w nas.

Dlatego, jak co roku, YOPE dzieli nowymi zapachami z limitowanej serii zimowej oraz… ciepłą i pozytywną energią.

- Przed Świętami zawsze wspieramy inicjatywy, które powstały, by dawać ludziom radość, wsparcie i nieść pomoc. W tym roku pracujemy z inicjatywami wspierającymi seniorów. Bo Święta szczególnie łączą pokolenia, a niespożyta życiowa energia seniorów daje nam tyle dobrego! – mówi Joanna Pawełczak, CSR Manager YOPE.

Świąteczna kampania w social mediach YOPE ma na celu podkreślić, na jak wielu płaszczyznach możemy pomóc seniorom – oprócz wspierania tych najbardziej potrzebujących, naszym celem jest zachęcenie młodszego pokolenia, aby wspierały seniorów i dzieliły się swoimi umiejętnościami często bardzo potrzebnymi do funkcjonowania w ówczesnym świecie – jak założenie konta w mediach społecznościowych, stworzenie strony internetowej czy korzystanie z internetu.

- Wspaniałe jest to, że młodsze pokolenia już zaczęły działać, ale często o tym nie wiemy. – I dlatego o nich chcemy mówić – o tych, którzy tworzą miejsca przyjazne dla seniorów, organizują warsztaty edukacyjne; @klubokawiarnia_poranaseniora, czy tworzą aplikacje wspierające ich mikro-biznesy jak @dziadkowie_biznesu. Jestem przekonana, że powinniśmy robić wiele by wspierać takie inicjatywy, bo seniorzy, to ludzie, którzy obdarowują niesamowitą energią i pragną, aby nie być wyłączonym z życia społecznego ze względu na swój wiek! Pamiętajmy, aby szczególnie w tym Świątecznym okresie dzielić się tym co dobre, bo najlepsze jest w nas… w środku! – dodaje Magdalena Dudarska-Rodak, Influencer Manager YOPE, pomysłodawczyni kampanii #Najlepszejestwśrodku.

Inicjatywę wsparły między innymi Urszula Dudziak i Natalia Klimas, a w spocie promującym działania udział wzięli influencerzy Jan Adamski (@janadamskieu) i Elwira Kołodziejczyk (@ostatnie_podrygi_50plus).

Kogo wspiera YOPE?

  • Klubokawiarnia Pora na seniora tętni życiem. – Pani Basia serwuje kawę, w sali odbywają się warsztaty jogi, pilates, tańca, przy stolikach goście grają w brydża, szachy. Słychać głosy i radosny śmiech. Klubokawiarnia to miejsce stworzone z marzenia, aby seniorzy mogli aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym i kulturalnym. Pragniemy przywrócić im radość życia – deklarują twórczynie miejsca Justyna i Kasia. To się zdecydowanie udało! www.poranaseniora.org.pl
  • Zepsuł Ci się zegarek, parasol albo bucik? Zegarmistrz, parasolnik, gorseciarka, repasacja pończoch, szewc to w dzisiejszych czasach usługi znikające z miejskiego pejzażu. A nie musi tak być – Dziadkowie biznesu, to inicjatywa stworzona przez grupę studentów, którzy wspierają istniejące od lat biznesy osób starszych. Znajdziesz ich na instagramie oraz… w specjalnej aplikacji! Zainstaluj ją i poszukaj w swojej okolicy rymarza – może kupisz u niego skórzany gadżet na prezent dla mamy? https://dziadkowiebiznesu.com
  • Osoby starsze przebywające w domach opieki są samotne. Chcemy im pokazać, że ktoś o nich pamięta, a indywidualnie przygotowany prezent sprawia, że czują się ważni i docenieni – mówią Roksana i Mateusza Góral, którzy już czwarty rok organizują akcję Święty Mikołaj dla Seniora, która trafia już do ponad 7000 potrzebujących. Inicjatywa łączy seniorów przebywających w placówkach opiekuńczych, którzy wysyłają listy do Świętego Mikołaja, z wolontariuszami, którzy na te listy odpowiadają wysyłając paczki. YOPE co roku przekazuje seniorom kosmetyki, by obdarować świąteczną atmosferą Starsze osoby, którymi opiekuje się fundacja. www.swietymikolajdlaseniora.pl

# Społeczny biznes
 reklama