Dove chce wzmocnić poczucie własnej wartości wśród nastolatków - teraz globalny program również w Polsce

Dove chce wzmocnić poczucie własnej wartości wśród nastolatków - teraz globalny program również w Polsce

Program „Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny” to pierwsza polska edycja światowego projektu realizowanego przez markę Dove nieprzerwanie od 2004 roku. Do tej pory udało się dotrzeć do ponad 20 milionów młodych osób w 139 krajach, a do roku 2020 planowane jest dotarcie do kolejnych 20 milionów z nich na całym świecie. Polska będzie ważną częścią tego przedsięwzięcia.

Celem programu jest wspieranie dzieci i młodzieży w budowaniu pozytywnej samooceny oraz przekonania o własnej wartości – rozumianej jako pewność siebie i swoich umiejętności. W badaniach Światowej Organizacji Zdrowia, przeprowadzonych w 42 krajach, polskie dziewczynki znalazły się na ostatnim miejscu pod względem poczucia własnej wartości!

Przywrócić pozytywne emocje

Dove wierzy w świat, w którym piękno jest źródłem pewności siebie, a nie negatywnych emocji. Misją marki jest zadbanie o to, aby kolejne pokolenia dziewcząt i chłopców dorastały w poczuciu zadowolenia z własnego wyglądu oraz w pełni wykorzystywały swój potencjał.

Narzędzia i materiały, na których opiera się program, zostały przygotowywane w ścisłej współpracy z pracownikami akademickimi i ekspertami specjalizującymi się w budowaniu pewności siebie i skutecznie pomagają budować pozytywny obraz swojego ciała.

W roku szkolnym 2018/2019 marka planuje dotrzeć do 20 tys.uczniów w całej Polsce.

Projekt będzie realizowany w oparciu o warsztaty klasowe mające na celu podniesienie pewności siebie wśród nastolatków oraz spotkania edukacyjne dla nauczycieli prowadzone przez eksperta Programu Marię Rotkiel - psycholog, terapeutkę rodzinną, trenerkę rozwoju osobistego.

Decyzja o realizacji programu w Polsce zapadła w oparciu o wyniki światowego badania (5165 dziewcząt w wieku 10-17 lat, z 14 krajów) przeprowadzonego przez Dove w 2017 roku. Analiza ankiet pokazała, brak wysokiej oceny własnego wyglądu to poważny problem, który dotyka ponad połowy (59%) nastolatek na całym świecie.

Raport ukazuje też wyraźną, silną zależność między oceną własnego wyglądu, a ogólną pewnością siebie, zadowoleniem z życia i chęcią do podejmowania życiowych wyzwań.

 

# Społeczny biznes
 reklama