Amerykańskie marki kosmetyczne sprzeciwiają się antyaborcyjnemu prawu Teksasu

Amerykańskie marki kosmetyczne sprzeciwiają się antyaborcyjnemu prawu Teksasu

W zeszłym tygodniu weszła w życie teksańska ustawa o biciu serca, znana również jako SB8 lub Senate Bill 8, która zakazuje kobietom aborcji w tym stanie, gdy wykrywalne jest bicie serca płodu, co zazwyczaj ma miejsce w szóstym tygodniu ciąży.

Jedynym wyjątkiem na przerwanie ciąży jest nagły przypadek medyczny, bez wyjątków dla ciąż w wyniku gwałtu lub kazirodztwa.

Decyzja spotkała się z dużymi protestami społecznymi, podobnie jak miało to miejsce jesienią 202o w Polsce. Jest to pierwszy przypadek, kiedy stan USA unieważnił amerykańską sprawę Roe v. Wade z 1973 roku, która dała kobietom w tym kraju prawo wyboru i jest jedną z najsłynniejszych ustaw tego kraju.

Aby okazać solidarność z kobietami z Teksasu, których prawa reprodukcyjne zostały poważnie ograniczone, założona przez Gwyneth Paltrow marka Goop udostępniła akwarelowy szkic kwiatów w kształcie macicy, a w zaangażowanym poście wymieniła organizacje, z którymi kobiety mogą się kontaktować, jeśli szukają pomocy i informacji na temat aborcji.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez goop (@goop)

Marka Benefit też nie pozostała obojętna temacie. W jej social mediach pojawił się szkic kobiecego ciała z napisem: "Trzymaj swoje prawa z dala od mojego ciała". Marka opublikowała również swoje stanowisko, w którym deklaruje: "Jako marka zbudowana na wzmocnieniu pozycji kobiet i jako dumny partner @plannedparenthood, stoimy ze wszystkimi, którzy szukają dostępu do bezpiecznej, przystępnej opieki zdrowotnej". W poście podane zostały również linki do organizacji pro-kobiecych i zachęta do wyrażania sprzeciwu wobec tego prawa poprzez nacisk na krajowych polityków.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Benefit Cosmetics US (@benefitcosmetics)

Saie Beauty, marka kosmetyków do makijażu w duchu clean-beauty, również publicznie potępiła antyaborcyjne prawo Teksasu. W jej social mediach pojawił się tekst: "Zbudowaliśmy Saie, aby być marką, która wierzy, że każdy powinien mieć prawo czuć się dobrze w swoim ciele i czuć się upoważnionym do dokonywania własnych wyborów dla swojego osobistego dobrego samopoczucia. Solidaryzujemy się ze wszystkimi, którzy chcą mieć dostęp do tych wyborów, w tym do bezpiecznej i niedrogiej opieki zdrowotnej, zwłaszcza z tymi, którzy chronią swoje prawa reprodukcyjne”.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Saie (@saiebeauty)

Dieux Skin, amerykańska marka kosmetyków do pielęgnacji skóry, zadeklarowała natomiast, że przekaże 1 USD z każdego produktu sprzedanego podczas amerykańskiego weekendu Labor Day, w dniach 4-5 września na rzecz Planned Parenthood, organizacji non-profit, która oferuje ludziom na całym świecie opiekę zdrowotną w zakresie zdrowia seksualnego.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Dieux ™ (@dieuxskin)

# Społeczny biznes
 reklama