Sephora oznacza marki, by ułatwić wybór klientom stawiającym na clean beauty i proekologiczne rozwiązania

Sephora oznacza marki, by ułatwić wybór klientom stawiającym na clean beauty i proekologiczne rozwiązania

Sephora wprowadziła do swoich perfumerii nowy projekt o nazwie „Clean at SEPHORA” i „Planet Aware at SEPHORA”. Inicjatywa wychodzi naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom klientów i ma na celu ujednolicenie komunikacji i oznaczeń produktów, ich formuł i zobowiązań na rzecz środowiska na 34 rynkach na całym świecie.

Wizualne oznaczenia mają zapewnić klientom sieci przejrzystość i spójność komunikacji w sklepach i w internecie. Tym projektem Sephora chce również wytyczać pozytywną ścieżkę zmian dla całej branży kosmetycznej w kierunku dbałości o środowisko.„Clean at SEPHORA” wyróżnia marki oferujące skuteczne formuły, które spełniają światowe standardy regulacyjne i nie zawierają kontrowersyjnych składników. W chwili rozpoczęcia programu 133 marki na całym świecie spełniły warunki określone na liście składników „Clean at SEPHORA”.

Wśród nich znalazły się m.in.: Drunk Elephant, Fenty Skin, Gisou, Ilia, Kosas, K18, Merit, Tatcha, The 7 Virtues. W Polsce marki posiadające odznakę „Clean at SEPHORA” to m.in.: Sunday Riley, Ren, Pai, Innisfree, czy Fenty Skin.

„Planet Aware at SEPHORA” wyróżnia marki, które podjęły znaczące zobowiązania na rzecz środowiska w zakresie: zrównoważonych składników (stosowanie i źródła ich pozyskania), opakowań, zobowiązań klimatycznych oraz transparentnej komunikacji z klientem. Marki odznaczone „Planet Aware at SEPHORA” muszą spełnić minimalnie 32 obowiązkowe kryteria w ramach czterech głównych filarów dotyczących zrównoważonego rozwoju. W chwili rozpoczęcia programu 40 marek na całym świecie spełniło kryteria „Planet Aware at SEPHORA”. W Polsce oznaczenie „Planet Aware at SEPHORA” znajdziemy przy markach takich jak np.: Glow Recipe, Briogeo czy Amika.

„Clean & Planet Aware at SEPHORA” wyróżnia marki, które spełniły oba zestawy kryteriów.  W chwili rozpoczęcia programu 39 marek na całym świecie spełniło te łączone kryteria, w tym m.in.: Amika, Biossance, Briogeo, By Rosie Jane, Glow Recipe, Saie, Skinfix, Unbottled..

SEPHORA wprowadziła w kwietniu swoje odznaki „Clean at SEPHORA” i „Planet Aware at SEPHORA” w sklepach i w internecie Ameryki Północnej oraz w Europie, dając klientom możliwość wyszukiwania i identyfikowania marek, które odpowiadają ich preferencjom. W Polsce program został zaprezentowany w maju. Oznaczenia zostaną wprowadzone na Bliskim Wschodzie, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej do końca 2024 r., a na sam koniec w Chinach w 2025 r.

 „Ponieważ jesteśmy światowym liderem wielokanałowej sprzedaży detalicznej kosmetyków premium, spoczywa na nas ogromna odpowiedzialność. Sephora zobowiązuje się do ułatwienia naszym klientom i markom partnerskim podejmowania bardziej zrównoważonych wyborów, a także wywierania pozytywnego wpływu, a te nowe oznaczenia są istotnym krokiem w tym kierunku. Naszą rolą jako lidera w światowej branży kosmetyków premium jest zaangażowanie naszych partnerów i naszych zespołów w realizację ambitnych celów”. - mówi Guillaume Motte, prezes i CEO Sephora.

# Newsy handel
 reklama