Polskie Marki na Amazon.pl

Polskie Marki na Amazon.pl

Amazon.pl uruchomił sklep Polskie Marki, aby zwiększyć widoczność produktów od rodzimych przedsiębiorców i pomóc im rozwinąć się w e-commerce.

  • Ponad 84 proc. ankietowanych, mając możliwość wyboru, deklaruje zakup produktów polskiego pochodzenia (badanie "Teraz Polska").
  • 74 proc. ankietowanych MŚP czuje potrzebę pogłębiania wiedzy na temat rozwoju biznesu w sieci (Panel Badawczy Ariadna na zlecenie Amazon).
  • 53 proc. badanych za główne bariery dalszego wzrostu postrzega koszty działalności oraz obawę przed nierentownością biznesu.
  • MŚP wskazują na blokady w postaci niewystarczającej wiedzy (31 proc.) oraz brak umiejętności dostosowania się do zachodzących zmian gospodarczych (30 proc.).
  • „Mój biznes jest za mały, by odnieść sukces” – twierdzi niemal co trzeci ankietowany przedsiębiorca, zapytany o powód nieobecności na marketplace.
  • 62 proc. ankietowanych przedsiębiorców ma w planach rozpoczęcie sprzedaży na marketplace, z czego 45 proc. przymierza się do tego jeszcze w 2024 lub 2025 roku.

Wielobranżowy sklep internetowy

Amazon.pl uruchomił sklep Polskie Marki kierując się lokalnym sentymentem konsumentów. Specjalna przestrzeń ma zapewnić promocję i wsparcie rodzimych przedsiębiorców działających w e-handlu. To kolejna zachęta dla krajowych MŚP do spróbowania sił w e-handlu i przełamania stereotypu, że ich biznes jest za mały, aby odnieść sukces na marketplace.

W sklepie Polskie Marki na Amazon.pl dostępnych jest ponad tysiąc rodzimych brandów, oferujących produkty z wielu branż, w tym wyposażenia domu, kosmetycznej, odzieżowej czy artykułów dla dzieci. Klienci znajdą tu zarówno znane polskie marki, jak i produkty wytwarzane przez lokalnych rzemieślników oraz małych i średnich przedsiębiorców z Polski, którzy dopiero odkrywają potencjał e-commerce.

Podobne inicjatywy Amazon realizuje już m.in we Włoszech (Made in Italy), Francji (Made in France) Belgii (Brands of Belgium), krajach nordyckich (Nordic Brands), Kanadzie (Product of Quebec) czy Afryce Południowej (Shop Mzansi).

Amazon widzi potencjał w MŚP

Sprzedawcy zewnętrzni, w tym MŚP wytwarzające niemal 2/3 polskiego PKB[1], odpowiadają za ponad 60 proc. globalnej sprzedaży na Amazon. Dlatego start sklepu Polskie Marki nieprzypadkowo zbiega się z obchodami 10-lecia działalności Amazon w Polsce i jest ukłonem w stronę polskich przedsiębiorców oraz ich znaczącego wkładu w rozwój marketplace i całej gospodarki cyfrowej.

– To synergia, która przynosi efekty. Klientów do zakupów online przyciągają atrakcyjne ceny, wygodna i szybka dostawa oraz pozytywne doświadczenia zakupowe. Dlatego dzielimy się ze sprzedawcami doświadczeniem, udostępniamy im zaawansowane narzędzia i zaplecze logistyczne oraz międzynarodowy zasięg, a lokalni przedsiębiorcy oferują klientom szeroką selekcję produktów, które stają się jeszcze bardziej dostępne – wyjaśnia Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader Amazon.pl

Dla wielu sprzedawców wejście na marketplace jest łatwiejsze niż budowanie własnego sklepu internetowego. Marketplace'y zapewniają kompleksową infrastrukturę, obsługę logistyki, płatności, itp., co obniża bariery wejścia do e-commerce. To szczególnie istotne, zwłaszcza w kontekście skalowania biznesu i ekspansji zagranicznej rodzimych przedsiębiorców.

Unikalność oferty Amazon dla sprzedawców polega na tym, że rejestrując się i dodając swoje produkty na Amazon.pl, przedsiębiorcy mogą w łatwy sposób udostępniać je klientom w 9 sklepach Amazon w Europie. Mogą również liczyć na pomoc w zakresie realizacji zamówień i liczne okazje sprzedażowe. Jednocześnie, rozpoczynając współpracę z Amazon, sprzedawcy mogą wybrać samodzielną obsługę zamówień lub skorzystać z globalnej sieci dystrybucji w ramach programu Fulfilment by Amazon (FBA). W ramach tego modelu zajmuje się w imieniu przedsiębiorców całą logistyką – odbiorem, przechowywaniem, pakowaniem i dostarczaniem produktów, jak również obsługą klientów i zwrotów – pozwalając im skupić się na swojej głównej działalności oraz rozwoju oferty.

– Wiemy, że czasem najtrudniej jest zacząć, dlatego oferujemy także specjalne zachęty w postaci zniesienia opłat i prowizji na start, czy pomoc w zarządzaniu logistyką w ramach naszego modelu Fulfilment by Amazon – tak, by sprzedawcy koncentrowali się wyłącznie na przygotowaniu atrakcyjnej oferty i wystawieniu jej w serwisie, a kwestie logistyczne i obsługę klienta mogli pozostawić nam – mówi Janina Rampp, Head of Marketplace Amazon.pl.

W 2023 r. do rąk klientów Amazon trafiło ponad 30 mln produktów od polskich przedsiębiorców, czyli średnio jeden na sekundę. Wartość ich międzynarodowej sprzedaży przekroczyła 4,7 mld złotych.

[1] Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, PARP, 2024
# Newsy handel
 reklama